Ahogy előző cikkünkben beharangoztuk, a kiskereskedőknek idén világmegváltó dolgokkal is foglalkozniuk kell, ha szeretnének hitelesek maradni vásárlóik számára. Fel kell nőniük a 2024-es évet meghatározó kiskereskedelmi trendek megvalósításához. Ágazatközi együttműködésekre, a vállalaton és a márkán túlmutató projektekre lesz szükség, ha talpon akarnak maradni, és a luxuspiacnak is foglalkoznia kell a környezettudatos vásárlói igényekkel. Cikkünk 1. részében már olvashattál a 3 fő irányról, és itt hozzuk a folytatást.
Játékokon át tanítható a pénzügyi tudatosság
A népesség jelentős része egyre nagyobb gazdasági problémával kell, hogy szembenézzen, így egyre nagyobb az érdeklődés a pénzügyi kultúra fejlesztése iránt. A személyes pénzügyek sokak számára rejtélyt jelentenek, amit az általános pénzügyi tudás szintje is alátámaszt. 2024-ben a vállalkozásoknak túl kell lépniük közvetlen, rövid távú pénzügyi érdekeiken, és segíteniük kell a fogyasztóikat a pénzügyi tudatosság elsajátításában.
A legújabb kiskereskedelmi trendek része, hogy a világmárkák népszerű játékplatformokat használva tanítják meg a fiatal fogyasztóknak a fontos és összetett gazdasági kérdéseket. A La Roche-Posay a Minecraft segítségével új, izgalmas módon közvetíti a tudást. Az e.l.f. Cosmetics szépségmárka pedig virtuális világot alkotott a Roblox rendszerében, amelyben vállalkozói készségeket és pénzügyi ismereteket tanít a Z generációs vásárlóknak saját virtuális start-upok alapításával.
A fenntarthatóság szolgálatában
A vásárlók minden eddiginél fontosabbnak tartják fogyasztói döntéseik meghozatalánál a környezettudatosságot. Mára már majdnem minden második Z és az Y generációs vásárló lemond a kedvenc termékéről vagy márkájáról, ha az nem vállal felelősséget a környezetvédelemért. Ez a trend a szépségiparban és a divatban is érzékelhető.
Egyre több márka építi be stratégiájába a környezetvédelmi törekvéseket. Néhány jó példa a közelmúltból:
- A Paloma fodrászszalon Sydney-ben klímakutatók bevonásával képezte ki dolgozóit arra, hogy környezetvédelmi beszélgetéseket folytassanak a fodrászat vendégeivel, amíg a hajukat vágják. Már a kirakatban, plakátok kihelyezésével ezzel csábítják a vendégeket a szalonba, hogy vegyenek részt a klímaváltozásról szóló vitában, amíg a frizurájuk elkészül.
- Az Asket vásárlói a hagyományos nyugta helyett olyan bizonylatot kapnak, ami tételesen tartalmazza a vásárolt ruhák előállításának környezetvédelmi költségeit. A márka szerint a vállalatoknak meg kell osztaniuk a fogyasztókkal a tudatos vásárlási döntéshez szükséges információkat.
- A DOVE az esőerdők védelmére hívja fel a vásárlók figyelmét. A kozmetikummárka Délkelet-Ázsiában 123 000 hektárnyi esőerdő helyreállítását tűzte ki célul, és vállalását a hipermarketekben elhelyezett kampányüzeneteiben is szerepelteti.
A luxusmárkák és a kultúra összefonódása
Az európai luxusüzletek növekvő számával a kultúra és a luxuspiac szoros kapcsolatba kerül egymással. Konkrét példák bizonyítják, hogy a luxuscikkeket kínáló kiskereskedők számára is fontos az új trendek és elvárások követése.
- Az amerikai Cladwell stílusapplikáció az AI segítségével ad öltözködési és stílustanácsokat a felhasználók saját ruhatárát alapul véve. A legújabb ChatGPT-alapú funkcióval a felhasználók specifikus utasításokat adhatnak, így a program javaslatokkal szolgál. Így akár egy Barbie-film ihletésű ruhaszettet is össze tud állíttatni a felhasználó az applikációval. Az ötlet segíti a luxusvásárlókat a tudatosabb fogyasztás felé történő elmozdulásban, mert remek ötleteket ajánl neki az alkalmazás a saját, már meglévő ruháit felhasználva, így kevesebb új vásárlására ösztönözve.
- Az ékszerész Mejuri bányászati hulladékokból készít ékszereket. A luxusmárkák nemcsak termékeikkel, hanem kulturális jelentőségükkel is teret adnak időszakos kiállításoknak és helyi művészeknek.
- A Vacheron Constantin svájci luxusóra-gyártó lenyűgöző vándorkiállítást hozott létre a Szaúd-Arábiai partnerség tiszteletére. Az ország építészeti stílusát bemutató dekoratív állványokra helyezik az új órákat a kirakatban. Ezzel nemcsak a kulturális örökséget őrzik, hanem növelik a márkaértéket is azáltal, hogy a művészet egyetemes nyelvén közvetítik az üzenetet.
Ha szeretnél 2024-ben is kitűnni a kiskereskedők közül, válaszd szolgáltatásainkat a polcfeltöltéstől a titkos vásárláson át a hostess promócióig! Keress minket bizalommal!