Az üzletek és a merchandising területén egyre jobban terjed az az új szemlélet, amely ösztönzi a kiskereskedőket, hogy közösen dolgozzanak a világ aktuális problémáinak megoldásán. A márkáknak ki kell lépniük a komfortzónájukból, és fel kell vállalniuk ezeket a kihívásokat, amelyek már nem csak az egyénekre, hanem az egész ágazatra kihatnak. Két részes cikkünkben féltucatnyi kiskereskedelmi trendek mutatkoznak be, amelyek megkerülhetetlenek lesznek a 2024-es évben.

2024. évi kiskereskedelmi trendek

A divat és az egészség összefonódása

A világjárvány hatására egyre fontosabbá válik, hogy a divatmárkák aktív szerepet vállaljanak a vásárlóik egészségének megőrzésében. Egyre több ember várja el, hogy a vállalatok törődjenek a fogyasztók fizikai és mentális egészségével. Ezáltal a divatcégek lehetőséget kapnak arra, hogy kifejezzék gondoskodásukat és felelősségüket. A jövőben a felelős divatmárkáknak érdemes lesz figyelembe venni ezt az elvárást, és olyan termékeket és szolgáltatásokat kínálni, amelyek összekötik a divatot a egészségmegőrzéssel.

2 példa szemlélteti, hogyan fonódik össze a divat és az egészségügyi gondoskodás:

  1. A Dulux festékmárka sárga kabátokat, asztalokat és székeket adományozott Indonéziában az iskolai menzák számára annak érdekében, hogy megakadályozza a gyerekek megbetegedését. A „Sárga Menza” projektet a Floridai Egyetem egy megállapítása inspirálta, miszerint a sárga szín taszítja a legyeket, így segít megelőzni a betegségek terjedését. Indonéziában ugyanis nagy probléma, hogy a fertőzéseket terjesztő legyek nagy számban lepik el az iskolai étkezdéket.
  2. A Morrisons szupermarket pedig Angliában a rákbetegséggel kapcsolatos tudatosság előmozdítása érdekében QR-kódokat helyez el a Nutmeg márkájú fehérneműk címkéin, ezáltal információkhoz juttatva a vásárlókat a mell- és hererák tüneteiről.

Ökokedvezmények greenwashing helyett

Az üzletek ökokezdeményezései továbbra is népszerűek. Azonban a greenwashing (zöldre mosási) botrányok feszültséget teremtenek a fogyasztó-kiskereskedő kapcsolatában. A bizalom visszaszerzésének kulcsa a 2024-es kiskereskedelmi trendeknek köszönhetően az ökoszínházakká alakított bolti vásárlási élmény és a zöld tanúsítvány lesz. A szórakoztató fizikai vásárlási élményeket környezettudatos oktatással egészítik ki, ezzel segítve a fogyasztók szemléletváltását.

A londoni Selfridges áruház az Allbirds cipőmárkával például a fenntarthatóságot is beépítette a vásárlói élménybe. A klímavédelmi fókuszú merchandisinggal a tornacipők karbonlábnyomát különböző méretű fekete gömbökkel jelölték meg, ami játékos módon hívja fel a figyelmet a környezetvédelem fontosságára.

2024. évi kiskereskedelmi trendek

Az AI térhódítása idén sem torpan meg

A mesterséges intelligencia térhódítása folytatódik, ahogy egyre nő a vásárlók játék- és kísérletező kedve. Az új technológiák és eszközök 2024-ben már lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy személyre szabhassák a saját platformjaikat. Ennek következtében a kereskedők maguk is hasznos információkat kaphatnak a vásárlóikról.

A modern technológiai eszközöknek oktató-nevelő hatása is van. Segítik a fogyasztókat a megfelelő termékek kiválasztásában és beépítik a pénzügyi tudatosságot a döntéshozatal folyamatába. Ha ez a folyamat játékos és örömteli, akkor valóban jó lehetőség a tanulás és vásárlás szempontjából.

A 2024 évi kiskereskedelmi trendek bemutatását a következő cikkünkben folytatjuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük