A hagyományos marketingfogások mellett érdemes olyan ötletekben is gondolkodni, amelyek kitűnnek a reklámzajból, pl. azzal, hogy az emberek hétköznapi érzéseire és problémáira reflektálnak. Lehet ez egy társadalmi kérdést vagy akár a fogyatékkal élők nehézségeit megcélzó marketing kampány, amely ráirányítja a figyelmet a márka termékein túl embertársaink életminőségére is. Így lesz megjegyezhető és szerethető egy amúgy profitra törekvő brand. Íme a Dove legújabb kampánya, amely szuper példája ennek a koncepciónak:

A Dove strandszékei visszaadják a strandot minden embertípusnak

Ötletes marketing a strandon: legyen mindenkié a nyaralás élménye

A Dove demokratikus strandokat szeretne, és ennek érdekében egy ötletes, és lássuk be, nagyon kézenfekvő megoldással rukkolt elő marketingjében. A kampány az átlagosnál nagyobb testű strandolókra is gondol, sőt, most elsősorban rájuk. A kozmetikai márka ötletes marketingje azzal a céllal települt ki Rio de Janeiro strandjaira, hogy mindenkinek elérhetővé tegye a nyári élményeket.

A Dove felmérést végzett, amely eredménye alapján a túlsúlyos emberek 42%-a, valamint a fogyatékkal élők 50%-a hagyott fel mára a strandolással. Számukra ugyanis hiányoznak a kényelmi szolgáltatások, amelyek igénybevételével kellemesen tölthetnék napjukat a parton. A nagyobb testűek 20%-a hangsúlyozta ki: probléma számára, hogy nem fér bele a standard strandszékbe.

A Dove és a Soko kreatív ügynökség kart karba öltve nagyobb, masszívabb, így biztonságosabb strandszékeket tervezett, amelyeket most ingyen lehet kölcsönözni a Rio de Janeiro-i beachen.

Az egyik partszakaszon olyan kétéltű székeket is kínálnak fogyatékkal élők számára, amelyekkel be tudnak jutni a homokos partról a vízbe. Leme Beachen pedig a „szépség szabványok nélkül” témájú eseményeket bemutató Dove-pavilon is várja a strandoló érdeklődőket.

Számtalan márka vette már el a kedvet a strandolástól

A Dove hosszú távú célja, hogy az emberek jól érezhessék magukat a testükben. Évek óta erre építik kampányaikat, és a jelenlegi strandos akciójuk is erre a láncra fűzhető fel. A márka jelenlegi résztörekvése, hogy többféle testű ember élvezhesse a tengerpart nyújtotta élményeket. A nem megfelelő strandszékek csak a jéghegy csúcsát képezik, a probléma abban gyökerezik, hogy a strandolás sokszor egy idealizált testképhez kapcsolódik, ami elérhetetlen és frusztráló lehet azoknak, akik nem felelnek meg ezeknek az „elvárásoknak”. Így lesz a pihentető strandolásból sokak számára rémálom, majd végül inkább nem is indulnak el a tengerpartra.

Igazság szerint világmárkák tucatjai, ha nem százai tettek hozzá ahhoz, hogy kirekesztő elképzelések alakuljanak ki arról, kiknek van helye a strandon és kiknek nincs. A Dove elindított valamit, és ezeknek a márkáknak esélyük van, hogy hasonlót cselekedjenek, visszabillentve az egyensúlyt. Lehetőség van a vállalkozások személyzetének elfogadásra, ítélkezés nélküli szolgáltatásra való képzésére, sportesemények szervezésére adaptív felszereléssel, vagy a helyi önkormányzatokkal való együttműködésre azzal a céllal, hogy a felkapott közösségi helyeiket mindenki számára elérhetővé alakítsák át.

Szeretnél hasonló ötletekkel kitűnni a cégek közül? Tenni valamit vásárlóid jóllétéért? Akkor keress meg minket, az ötlettől a megvalósításig segítjük utadat.

One comment

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük