Mivel alig fellelhető trade marketing szakirodalom Magyarországon és a külföldi szakirodalom is elég szűkös, két szerzőtársammal, Havasiné Kátai Ildikóval és Hermann Zsuzsannával elhatároztuk, hogy könyv formájában megjelentetjük mindazt, amit a trade marketingről tudni kell. A könyv címe: Trade marketing a mindennapokban.
Néhány évvel később úgy döntöttünk, hogy a könyvben lévő adatokat aktualizáljuk és az ismereteket is kiegészítjük a könyv írása óta keletkezett újdonságokkal.
A „Trade marketing a mindennapokban”-t CD formában is kiadtuk, aminek külön előnye, hogy sok táblázat letölthető belőle, így a trade marketingesek azonnal használhatják tervezési, kivitelezési munkáikban.
A könyv és a CD egyes fejezeteiben a következőkről olvashatnak bővebben:
- A trade marketing kialakulása, jelentése és helye a vállalati szervezetben
Segédlet a trade marketing menedzser munkakörének kialakításához és a munkaköri leírás elkészítéséhez
A trade marketing feladatok és megvalósítások tervezése
A tervezési folyamat bemutatása
Tervezési formátum javaslatok - A trade marketinges számára szükséges információk és elemzések
Lehetséges vállalati források
Piackutatóktól kapható adatok és elemzések
„Házon belüli” elemzések készítése - ECR és kategóriamenedzsment
Mi az ECR?
A kategóriamenedzsment lépései és gyakorlati alkalmazása - Merchandising alapelvek
Mit nyerhetünk a megfelelő termékkihelyezéssel? - A kereskedői marketing
A kereskedelmi láncok above-the-line és below-the-line marketingeszközei - Feladatok kivitelezése, megvalósítása
Nyomdai kivitelezési alapismeretek
POS/POP eszközök és hatékony felhasználásuk
Hirdetés a szaklapokban
A promóciók, ösztönző rendszerek típusai, felhasználási területük, a buktatók elkerülése
Esemény trade marketing - Kihelyezésre ajánlott feladatok (outsourcing)
Mikor, mely feladatokat érdemes külső céghez kihelyezni?