Mivel alig fellelhető trade marketing szakirodalom Magyarországon és a külföldi szakirodalom is elég szűkös, két szerzőtársammal, Havasiné Kátai Ildikóval és Hermann Zsuzsannával elhatároztuk, hogy könyv formájában megjelentetjük mindazt, amit a trade marketingről tudni kell. A könyv címe: Trade marketing a mindennapokban.

Néhány évvel később úgy döntöttünk, hogy a könyvben lévő adatokat aktualizáljuk és az ismereteket is kiegészítjük a könyv írása óta keletkezett újdonságokkal.

A „Trade marketing a mindennapokban”-t CD formában is kiadtuk, aminek külön előnye, hogy sok táblázat letölthető belőle, így a trade marketingesek azonnal használhatják tervezési, kivitelezési munkáikban.

A könyv és a CD egyes fejezeteiben a következőkről olvashatnak bővebben:

  • A trade marketing kialakulása, jelentése és helye a vállalati szervezetben
    Segédlet a trade marketing menedzser munkakörének kialakításához és a munkaköri leírás elkészítéséhez
    A trade marketing feladatok és megvalósítások tervezése
    A tervezési folyamat bemutatása
    Tervezési formátum javaslatok
  • A trade marketinges számára szükséges információk és elemzések
    Lehetséges vállalati források
    Piackutatóktól kapható adatok és elemzések
    „Házon belüli” elemzések készítése
  • ECR és kategóriamenedzsment
    Mi az ECR?
    A kategóriamenedzsment lépései és gyakorlati alkalmazása
  • Merchandising alapelvek
    Mit nyerhetünk a megfelelő termékkihelyezéssel?
  • A kereskedői marketing
    A kereskedelmi láncok above-the-line és below-the-line marketingeszközei
  • Feladatok kivitelezése, megvalósítása
    Nyomdai kivitelezési alapismeretek
    POS/POP eszközök és hatékony felhasználásuk
    Hirdetés a szaklapokban
    A promóciók, ösztönző rendszerek típusai, felhasználási területük, a buktatók elkerülése
    Esemény trade marketing
  • Kihelyezésre ajánlott feladatok (outsourcing)
    Mikor, mely feladatokat érdemes külső céghez kihelyezni?