Az idei évben is nőtt a luxuscikkek világpiaca, az év végéhez közeledve ez már biztonsággal megbecsülhető. A gazdasági helyzet ellenére is növekedés látható, állítja a Bain & Company – Altagamma Luxury Study 21. kiadása, amely azt is említi, hogy az évtized végéig növekedésre lehet számítani a luxusáruk, -élmények és -szolgáltatások értékesítésének területén.
A friss iparági jelentés szerint a világ luxuscikk-ipara idén megközelítőleg 1450 milliárd dollár összbevételt ér el. Ez 20%-os növekedés az előző év adataihoz viszonyítva. A növekedés természetes módon vonja maga után az új, innovatív merchandising, trade marketing és instore megoldásokat.
Generációk és költéseik
A következő 10 évre pedig azt jósolja, hogy a generációs trendek lesznek a luxuspiac mozgatói. Az 1997-2012 között születettek, vagyis a Z-nek nevezett generációba tartozók és az őket korban követő Alphák fogyasztói költései háromszor olyan ütemben növekednek, mint más generációké. A szakértők úgy becslik, hogy a folyamat eredményeként 2030-ra a luxuspiac egyharmadát az ő vásárlói döntéseik teszik majd ki.
Az az új hullám, amely a luxusáru-piacon tapasztalható és várható, megköveteli a jó alkalkazkodóképességet bizonytalan gazdasági helyzetben is, és a nagy kreativitást. Világszerte új divatirányzatok és koncepciók felbukkanása várható a luxustermékek és a luxus divat mindennapjaiban.
Érdemes figyelemmel kísérni a trendek alakulását, ezért kövess minket 2023-ban is!
Ha pedig szeretnéd, hogy a te termékeidre is nőjön a kereslet, akkor fordulj hozzánk bizalommal!
(fotók forrása: pixabay)