2023. végén új stratégiai döntést hozott az osztrák BILLA szupermarketlánc a polckép tekintetében. A „PFLANZILLA-világ” fantázianévre keresztelt, 150 növényi alapú élelmiszerrel teli részleg 21 osztrák szupermarketben kap területet. Hosszabb távon még ennél is nagyobbat álmodott a cég. Olvasd tovább, érdemes!

Polckép növényi alapokon

Polckép a stratégiai célok szolgálatában

Ha Ausztriában járunk, egy új BILLA üzletbe lépve egy szokatlan területre bukkanhatunk a bolton belül. A „PFLANZILLA-világnak” nevezett részleg polcain és hűtőiben 150, semmilyen állati eredetű összetevőt nem tartalmazó termék sorakozik. Ezek között számos olyan cikkre is bukkanhatunk, amelyek csak a BILLA PFLANZILLA kínálatában érhetőek el. A szupermarketlánc tervei szerint nemsokára országosan 21 ilyen növényi alapú részleggel rendelkező bolttal büszkélkedhet majd.

A BILLA eddig is igyekezett kiszolgálni a vegán termékek iránti keresletet, hiszen néhány héttel ez a hír előtt nyitotta meg 2., teljesen növényi alapú üzletét Grazban. A 100 m²-es bolt mintegy 2000 vegán terméket kínál, és sikere vetekszik az előző évben megnyílt első, bécsi BILLA PFLANZILLA üzletével.

Ausztriában és Németországban a legmagasabb a vegánok és vegetáriánusok aránya

A „PFLANZILLA-világ” célcsoportja elsősorban a kizárólag növényi alapú ételeket fogyasztók köre, hiszen egy 10 európai országban készült tanulmány szerint Ausztriában és Németországban a legmagasabb a vegánok és vegetáriánusok aránya. Sőt, az osztrák lakosság több mint 50%-a csökkentette a húsfogyasztását az elmúlt 2 évben.

Az új koncepció azonban a növényi alapú étkezés felé kacsintgatóknak is segít tudatosabb fogyasztásra átállni, és a vegán szortiment olyan területekre is eljuttatja a növényi alapú alternatívákat, ahol eddig nem volt elérhető ilyen szupermarket.

Teljesen növényi boltkép a jövő a Billánál?

A szupermarketlánc az elmúlt évek során a vásárlói igényeket igyekezett összehangolni a klímabarát és változatos étrend támogatásával, s ez a szemlélet egyre hangsúlyosabban jelenik meg a BILLA polcképében is. A több mint 4000 tanúsított vegán termékkel Ausztria legnagyobb növényi alapú termékcsaládja kapható itt. A szupermarketlánc céljainak egyike, hogy vásárlói élvezetes növényi ételeket készíthessenek az általa kínált, sokoldalú termékekkel.

Az elmúlt 3 évben megduplázódott a BILLA növényi alapú online termékkínálata is. Mára 2300 termék közül válogathatnak a fogyasztók. Az üzletlánc nemrégiben bejelentette, hogy csökkenteni fogja saját márkás növényi alapú termékeinek, a Vegavita termékekenek az árát, hogy ugyanolyan megfizethetők legyenek, mint a”hagyományos” megfelelőik. A növényi alapú irány egyébként nem egyedülálló, olyan európai áruházláncok, mint a Lidl, az Aldi vagy a Kaufland is ebben látják a jövőt.

Szeretnél te is haladni a korral, az új trendekkel, és a változó célcsoportokhoz igazítani üzleted polcképét és céged merchandisingját? Fordulj hozzánk bizalommal!

fotó: Billa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük