A fizikai boltoknak a vásárlói élmények fokozásával kell vonzóbbá válniuk a vásárlók számára, mivel az online vásárlás gyorsabb és olcsóbb. A hagyományos boltmodellek, ahol a vásárlók egyszerűen csak termékeket vásároltak, idejétmúltak. Egy európai felmérés szerint a válaszadók 75%-a változtatna vásárlási szokásain, ha a boltok élményszerűbbek lennének. A kiskereskedőknek tehát az élményt kell előtérbe helyezniük. Egy jó megoldás lehet – többek közt –, ha művészettel és szobrászattal mélyebb élményeket kínálnak, mivel ezek érzelmeket kelthetnek, és tartós emlékeket hagyhatnak a vásárlókban.
Hoztunk néhány jó példát arra, hogy a márkák hogyan alkalmazzák ezt a megközelítést:
Chelsea Virágban – jó ötlet a kiskereskedelmi forgalom növélésére
A Chelsea Virágshow-ra építve, amely évente több mint 160 ezer látogatót vonz Londonba, létezik egy esemény, amely Chelsea Virágban néven ismert. A Cadogan (a környék ingatlankezelője) által, a Királyi Kertészeti Társaság együttműködésével rendezett éves barátságos verseny arra bíztatja a kiskereskedőket, kávézókat, éttermeket, hogy versenyezzenek a legfantáziadúsabb virág- és lombkompozíciók megalkotásáért. Ezeket főként a kirakatokban és a bejáratoknál helyezik el, míg egyes helyek teljesen virágba borult átvevőpontokat vagy pop-upokat hoznak létre. Ez az ingyenes élmény növeli az üzletek forgalmát, és hatalmas szórakozási lehetőséget kínál a vásárlóknak, miközben kihagyhatatlan hátteret biztosít az Instagramra selfie fotókhoz.
2023-ban a Pizza Express a Kings Roadon kiemelkedett a hatalmas virágpizzáival, valamint a valódi tésztadobálási bemutatóival a belső udvarukban – ez a látványos esemény hatalmas tömegeket vonzott.
A Hermès és a meghajlított valóság
Alex Chinneck brit művész 2024 augusztusában szeszélyes és illuzionisztikus installációkat készített a Hermès Landmark Prince bolt számára Hongkongban. Az üzlet szürreális szobrokkal mutatja be a Hermès textíliáit és bútorait egy meghajlított valóságba helyezett nappalival. Hat különböző installáció, köztük egy különleges hintaló és egy újraértelmezett könyvespolc a művészet, mérnöki tudás és színház ötvözetét kínálja.
London legtöbbet fotózott wc-i a Sketchben
A Sketch egy prémium étkezési és italozási élményt kínál Mayfairben, Londonban. Négy tematikus részlegből áll, a vendégek kiválaszthatják a számukra legkedvesebbet. A 4 téma:
- A fás tematikájú Tisztás a délutáni teához
- A Gallery étterem (amelynek falain folyamatosan változó művészeti alkotások láthatók)
- A sci-fi ihlette East Bar
- Az excentrikus Parlour
A Sketch híres arról is, hogy London legfotózottabb mosdóival rendelkezik. Ikonikus tojásformájú WC-füléit még 2002-ben tervezték, idén júniusban pedig a francia művész, Mr. Doodle rajzolta tele őket. Ezzel új okot teremtve, hogy az emberek ellátogassanak és élőben láthassák az alkotást.
A Gentle Monster és a wow-élmény
A Gentle Monster egy olyan márka, amely érti, mi hat lenyűgözően (és hátborzongatóan is). A koreai szemüvegmárka nagy hatású szobrairól ismert, amelyek gyakran kinetikusan mozognak, és óriási mértékben váltanak ki csodálatot a nézelődőkből „félelmetesen” realisztikus megjelenésükkel. Például a dél-koreai Szöulban található legújabb pop-up középpontjaként egy óriási embermodellt állított ki.
A Selfridges lenyűgöző vásárlói élményt nyújt
Egy modernkori áruház, amely figyelembe veszi a vásárlók igényeit az új márkák felfedezésére és az új élmények megélésére. A Selfridges folyamatosan változó és fejlődő eseményhelyszínné vált, világos kreatív koncepciókkal, témákkal és célokkal, amelyek koherensen kapcsolják össze az egész boltot.
Ez a kirakati kiállításoktól a csodaszobán át a moziig és dedikált élő eseményekig terjed. A képen a Jacquemus & Nike nyári olimpiára indított együttműködése kapcsán, a csodaszobájukban kiállított installáció látható.
A márka az épület külső terét is ki szokta használni. Nemrégiben egy hatalmas mászófal-oszlopot hoztak létre az áruház hátsó részén, mint szórakoztató elemet, és a nyár folyamán egy sportrendezvénnyel kapcsolódtak a párizsi olimpiához.
Az eseményen az Omega luxusórákat gyártó márka vette át a Corner Store promóciós területét, mint az olimpia hivatalos időmérője. A koncepciót egy 360 fokos, magával ragadó térben valósították meg, amely egy úszómedencéhez hasonlított. A padlón és a mennyezeten digitális panelek invitáltak arra, hogy nézzük meg Michael Phelps előző olimpiai versenyét, amelyen a sikere ezredmásodperceken múlt. Az Omega ezt az élményt lenyűgözően és kreatívan mutatta be.
A Flannels a fizikai és digitális elemeket integrálja a vásárlási élményben
A Flannels Oxford Street-i boltja modern áruház, amelynek alagsorában rejtőzik egy interaktív nyilvános művészeti tér, amely folyamatosan változó digitális tartalmat mutat be, létrehozva egy vibráló teret. Az alagsorban található 180 fokos kijelző rendkívüli élményt nyújt a látogatóknak, és gyakran rendezvényhelyszínként is funkcionál.
A Bentley művészi fényezéssel, amit mindenki látni akar
A Bentley nemrég együttműködött Mr. Brainwash graffitiművésszel, hogy egy limitált kiadású Bentayga modellt készítsenek, amely egyedi borítást kapott. A dizájn utalásokat tesz a művész korábbi munkáira, feltűnik a Mona Lisa ábrázolása a motorháztetőn, egy Banksy-stílusú majom a bal hátsó oldalon, és a csomagtér-ajtón neonrózsaszín graffitivel díszített „Life is beautiful” (Az élet gyönyörű) szlogen, amely Mr. Brainwash első hollywoodi kiállításának címe volt 2008-ban, és ez a kifejezés azóta számos művén felbukkan. Az autó az Azure modell alapon készült, 542 lóerős, 4.0 literes ikerturbós V8-as motorral, amely 4.4 másodperc alatt gyorsít 0-60 mérföld/órára. A jármű 2024 júliusában került a Jack Barclay londoni bemutatótermébe.
Luxus bemutatótermek és boltok Miamiban
A Miami bevásárló- és étkezési koncepció egy egész művészeti és dizájn negyedet felölel. A hely különleges hangulata kreativitásával már a megérkezés pillanatában elkapja az embert. A kreatív falfestményektől, az utcai művészettől és a szobroktól a Wynwood lenyűgöző graffiti-falaiig az egész hatalmas élményt nyújt a szem és az érzékszervek számára. Az innovatív luxus bemutatótermek és boltok rendkívüli építészettel rendelkeznek – még a parkolók homlokzatai is műalkotások! A látogatók részt vehetnek művészeti túrákon vagy különböző eseményeken. Egy közösségi udvar pedig pop-up eseményeknek ad otthont.
A Cult Gaia csempére festett történetei
Egy vibráló, kézzel festett csempe falfestmény díszíti a Cult Gaia Miami Design District boltjának homlokzatát. Gondosan tervezték, hogy tükrözze a márka esztétikáját és a helyszín egyedi energiáját, ötvözve a művészi designt a város trópusi bájával. A festmény önmagában a márka történetét meséli el a márka alapítójának, Jasmin Larian Hekmat-nak gyermekkori élményeivel vegyítve, többek között a nagyszülei kedvelt mondásával a főbejárat felett. Bent a térben egy 12 láb magas szobor található, amely a görög Gaia istennőt ábrázolja. A mennyezeten lévő nagy kör alakú nyílások árasztják a fényt a hajlított belső térbe, míg egy kanapéból növekvő banyan fa nyújt biofil nyugalmat a környezethez.
Maison Diptyque arany hattyúcsapokkal és márvánnyal
A luxusszegmensben kitűnni nem könnyű, és a legtöbb márka sok márványt használ. Ezért üdítő belépni a Maison Diptyque márka legújabb, 400 m2-es londoni boltjába. Rendkívül szép a faparkettával és a fém ágakkal és virágokkal borított lépcsők, a zöld lakkal bevont patika, valamint a felső szinten található varázslatos mosdóhelyiség arany hattyú csapokkal és márványburkolattal.
Az üzlet kicsi terekből és történetekből áll, és egy pop-up teret is magában foglal a felső emeleten, amely jelenleg a francia Villa Noailles festett gyertyákra fókuszál. Sőt, van egy örökségi és illatszakértő könyvtár is.
Emeld a boltod tereinek vonzerejét kreativitással és kapcsolódj a vevőidhez!
Ha hasonló merchandising ötletekkel, próbavásárlással, polckép szolgáltatással szeretnéd fejleszteni vállalkozásodat, fordulj hozzánk bizalommal!