Az internetes kereskedelem óriása, az Amazon 10 pop-up boltot indít azzal a céllal, hogy segítsen kisebb márkáknak is eljutni a vásárlókhoz, fizikai üzletek segítségével.
Az Amazon egy kisvállalkozások számára létrehozott hálózattal, egy fizetési megoldásokra szakosodott céggel és egy biztosítótársasággal működik együtt. A vállalat Nagy-Britanniába számos helyen nyit majd ilyen Clicks and Mortar boltokat.
Az egyéves kísérleti projektben több mint 100 kis online vállalkozás termékei először lesznek elérhetők fizikai boltokban. Független kutatás előzte meg a projekt elindítását azzal kapcsolatban, hogy sikeres lehet-e a vállalkozás, amelyet egyébként be is nyújtanak majd a brit kormánynak, amely felhívást tett közzé arról, hogy új ötleteket keres egy stratégia kidolgozásához.
Egy 1 millió fontos alapot is létrehoztak, amely segítségével több mint 150 teljes állású eladó részesült képzésben azzal a céllal, hogy segítsen a KKV-éknak eredményesebben működni és eladásaikat növelni.
„A kisvállalkozások jelentik az egyik legfontosabb ügyfélkörünket. Ezért nagy örömünkre szolgál, hogy egy olyan átfogó csomagot alakíthattunk ki részükre, amely segítségükre lehet a fizikai boltokban és az online térben egyaránt. Azzal, hogy megadja a feltörekvő brit márkáknak a lehetőséget a fizikai kereskedés megtapasztalásra, valamint hogy finanszírozza teljes állásban dolgozó bolti eladók képzését és segíti a KKV-ékat export értékesítésük növelésében, az Amazon egyértelműen bizonyítja, hogy elkötelezett a kisvállalkozások növekedésének elősegítése mellett – segítő kezet nyújtva nekik abban, hogy hozzájáruljanak a gazdaság növekedéséhez és munkahelyeket teremtsenek Nagy-Britannia-szerte” – mondta el az Amazon ország igazgatója.
A Narvar nevű kiskereskedelmi élményre specializálódott ügynökség szakértője szerint: „Az Amazon betörése a brit offline üzletek világába újabb példája annak, hogy mennyire változik a kereskedelmi piac. Hosszú ideig a szektorban élesen különvált az online és az offline szegmens, míg ma már a vásárlás egy zökkenőmentes folyamat, állandó átjárással az online és az offline csatornák között. A vevő által megtett útnak nincs kezdete vagy vége, ha vásárlásról van szó – valójában rengeteg kapcsolódási pontból áll ez a folyamat. Például ott vannak az online vásárlás utáni szakaszban a rendelés kiszállításának megkezdéséről szóló kereskedői értesítések, ezek remekül használhatók a vevői hűség erősítésére. Most, hogy az Amazon online és offline is kereskedik, számos ponton képes kapcsolódni a fogyasztókhoz, rendkívül kényelmessé téve számukra a vásárlási folyamatot, amiről pontosan tudjuk, hogy manapság milyen fontos a fogyasztóknak.”