A világ több pontján is olyan Hermés kirakatokba futhatunk bele, amelyeket garantáltan nem fogunk elfelejteni egy ideig. A luxus divatcikk márka szürrealista világot teremtett. Lássuk a merchandising koncepcióját!

Merchandising: Szürrealista kirakatok

Hong Kong-i csoda a Hermés merchandising

Egy belga-holland művész, bizonyos Job Smeets, szürreális világot álmodott meg a Hong Kongban működő Hermés áruház kirakatába. Az utcán sétálók és a boltba betérők augusztus óta csodálhatják meg a művet, és a dolgozók valamikor november folyamán fogják cserélni.

A mechandising ötlet középpontjában az állt, hogy egy álomszerű oázist varázsoljanak a hömpölygő metropoliszba. Ezzel a veteményeskerttel sikerült friss levegőt juttatni a városi szmogba.

Merchandising: Szürrealista kirakatok

Smeets saját maga is rendelkezik Belgiumban veteményeskerttel, állítása szerint az adta az alapötletet, de azért a biztonság kedvéért a zöldségtermesztők különc világába is beleásta magát inspirációért. Impulzusaiból ámulatba ejtő, de mégis furcsa jelenet jött létre. A végezdmény: állatok elegáns gazdálkodóknak öltözve, ijesztően nagy zöldségek között.

Merchandising: Szürrealista kirakatok

A Hermés ezekben a művészi alkotásoknak is kiváló kirakataiban a mindennapi élet és a szürrealitás jegyeit ötvözi. A luxus márka idei témája az Astonishment-et (magyarul csodálkozás, döbbenet), így mondhatjuk, hogy ezek a kirakatkoncepciók tökéletesen hozzák az elvártat.

Merchandising: Szürrealista kirakatok

Lenyűgöző zürichi kirakat

Zürichben járva is arra eszmélhetünk, hogy tátott szájjal állunk a Hermés áruház kirakata előtt. Ezt azonban már egy másik művész, Charitini Gkritzali tervezte. A görög építész és dizájner hipnotikus, szürrealista műve Az élet elképesztő pillanata címet kapta. Gkritzali, ahogy Smeets a veteményeskertből, ő a hétköznapi tevékenységeinkből indult ki. Evés, játék, öltözködés… vászonként szolgáltak művészi benyomásai megvalósításához. Természetesen az ikonikus Hermés-kiegészítők sem maradhattak el, a végeredmény pedig lenyűgöző.

Merchandising: Szürrealista kirakatok

Merchandising: Szürrealista kirakatok

Az alapkoncepció az volt, hogy a mindennapi élet megszokottsága, a hétköznapi dolgaink a varázslat és a csoda érzésével lelkesítővé váljanak. Egy kedvencét sétáltató totemszerű lény olyan interpretációban, amely az arányok, az egyensúlyozás és az élénk színpaletta elemeit vegyíti ügyesen játszva velük.

Merchandising: Szürrealista kirakatok

A kirakatok lakói mind olyan szeszélyes lények, akik geometrikus darabok bonyolult egyesüléséből álltak össze. Eredetileg kétdimenziós illusztrációkat készített a művész, majd úgy alakította háromdimenziós kirakatokba illővé őket, hogy előbb gipsz, papírmasé, lakkozott fa, természetes fa, filc és fém segítségével kollázst készített, majd a darabok nagy részét kézzel tökéletesítették egy műhelyben. Először a szerkeszeti stabilitás biztosítása volt a cél, de az egyedi, kézműves hatást is belecsempészték a magas minőség megőrzése mellett.

Szeretnél te is kitűnni a többi cég közül? Keress meg minket!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük