Milyen merchandising technológiák elégítik ki a mesterséges intelligencia használatán akklimatizálódott vásárlókat? A közeljövő kiskereskedelmi trendjeire erőteljes hatással lehet majd ez a kérdés. Felmérések igazolják, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban veszik igénybe az AI-eszközöket a vásárlásaik során is.

Mesterséges intelligencia a kiskereskedelem szolgálatában

Mesterséges intelligencia a kiskereskedelmi merchandising szolgálatában

A fogyasztók továbbra is rendkívül fogékonyak a mesterséges intelligencia (AI) legújabb vívmányaira, igazolta a nemrégiben elvégzett Intellias-felmérés. Ha továbbra is eredményes kiskereskedők szeretnénk maradni, akkor hasznos tisztában lennünk vele, hogy a fogyasztók minimum 33%-a vesz igénybe generatív mesterséges intelligencia programokat a hétköznapi élete során. Pl. a ChatGPT-t.

Eladóként hatalmas előnyre tehetünk szert, ha a bolti vásárlások során kiaknázzuk az adatokban rejlő lehetőségeket, és jól pozícionált, személyre szabott merchandising aktivitásokkal szólítjuk meg a célközönségünket. A vásárlóink által használt generatív mesterséges intelligenciával rendelkező eszközök ugyanis nem csak másolják az adatokat. Értelmezik is őket, és hatékonyan képesek felhasználni a fogyasztói mintázatokat.

Generációk: Az Y és Z generáció már használja az AI-t a vásárlásainál

Leginkább az Y és Z generációkra jellemző a generatív AI-programok alkalmazása. Ezt jó, ha tudjuk a marketing eszközök és csatornák kiválasztásánál. Az Y generáció (az ezredfordulósok) 60%-a, míg a Z generáció 49%-a, tehát csaknem a fele használja ilyen módon a mesterséges intelligenciát.

A fogyasztók a vásárlásaik során is egyre tudatosabbak az okos megoldásokkal kapcsolatban. A felmérésben résztvettek 44%-a állította, hogy az AI támogatja a kiskereskedőket a személyre szabott vásárlási élmények kialakításában. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a vásárlók nem csak érzékelik, hanem a vásárlási élmény fokozása érdekében el is várják az okos értékesítési megoldásokat a kiskereskedőktől.

Mesterséges intelligencia a kiskereskedelem szolgálatában

Mesterséges intelligencia a kiskereskedelemben

A felmérésben részt vett fogyasztók az alábbi 5 területen fogadják legnagyobb örömmel az AI segítségét a kiskereskedelemben:

  1. Árképzés és akciók (28%)
  2. Hűség, és ehhez kapcsolódó, személyre szabott jutalmak (23%)
  3. Termékek felfedezése az online keresések során: (23%)
  4. Termékek validálása: (19%)
  5. Személyre szabott termékajánlatok: (19%)

A kiskereskedelmi trend szerint a közeljövőben még intenzívebbre kapcsol a generatív mesterséges intelligenciát övező „felhajtás”. Erőteljesen érződik ugyanis az AI-megoldások iránti igény mind a kereskedők, mind a fogyasztók irányából.

Egyrészt a kiskereskedők is folyamatosan fedezik fel a különböző, hatékonyságot és ügyfélélményt növelő mesterséges intelligencia adta megoldásokat az értéklánc teljes spektrumán. Másrészt a fogyasztók is hozzászoknak az AI jelenlétéhez a mindennapi életükben.

Alakítsd át te is boltod, céged merchandisingját a jelen és a jövő fogyasztói igényeihez igazodva. Okos megoldásokért fordulj munkatársainkhoz bizalommal!

Fotó: Pixabay

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük