100-nál is több boltját alakítja át az USA-ban és Kanadában a Lego, hogy a neurodivergens vásárlók is örömmel térjenek be hozzájuk. Nem ez az első ilyen kezdeményezés az Egyesült Államokban, és más országokban is egyre többször tapasztalható, hogy a kiskereskedelmi egységek kialakításakor figyelmet fordítanak a fogyatékkal élők igényeire is. Nevezzük ezt röviden és érhetően befogadó merchandisingnak.

Befogadó merchandising: szenzorosok számára átalakítja boltjait a Lego

A Lego House és Lego Foundation az Autizmus Hónapja alkalmából áprilisban jelentette be, hogy a neurodivergens vásárlói támogatása érdekében, legyenek akár gyerekek vagy felnőttek, átalakítja boltjait.

Mi az a neurodivergens?

Azokat az embereket nevezik így, akik az agy működési sajátosságaik miatt eltérnek a társadalmilag elfogadott normáktól. Ide értendők többek között az ADHD-val (figyelemhiányos hiperaktivitás zavarral), a diszlexiával, az autizmus spektrumzavarral, vagy más, a szokásostól eltérő agyműködési sajátosságokkal élő személyek. A neurodivergens emberek gyakran különleges képességekkel és erősségekkel rendelkezhetnek, és fontos, hogy megértést és megfelelő támogatást kapjanak a környezetüktől.

A bolti eladókat is továbbképzi a Lego

A dán Lego Csoport az USA-ban és Kanadában működő üzleteit több lépésben „szenzorosbarát” hellyé tervezi alakítani, ami azt jelenti, hogy pl. zajcsökkentő fejhallgatókkal, emlékeztető kártyákkal és antistressz-játékokkal várják majd a vásárlókat. A felkészüléshez és átalakuláshoz tartozik a bolti eladók befogadással kapcsolatos továbbképzése is.

„Inspirálni és fejleszteni szeretnénk azokat, akik a jövőt építik. Erősen hiszünk benne, hogy a játék előnyei minden gyermek számára egyformán fontosak. Ez ösztönöz minket arra, hogy kitaláljuk, hogyan tehetjük a Lego-élményt még befogadóbbá és barátságosabbá mindenki számára” – nyilatkozta a Lego Csoport kereskedelmi igazgatója, Colette Burke.

A Lego a KultureCityvel, egy nonprofit szervezettel együttműködve dolgozik a nem mindennapi merchandising ötlet megvalósításán. A KultureCity profilja szerint olyan helyszíneket tanúsít, ahol a támogató eszközök, valamint a dolgozók képzése által befogadó élményt nyújtanak a látogatóknak. A szervezet fő tevékenysége a nyilvános terek akadálymentesítése a szenzoros feldolgozási zavarral és nem látható fogyatékossággal élők igényei szerint.

Ajándék szenzoros egységcsomag minden látogatónak

A terv szerint az üzletbe betérők ún. szenzoros egységcsomagokat kapnak, díjmentesen. Ezekben többek közt zajcsökkentő fejhallgató, antistressz-játékok, vizuális emlékeztető kártyák, egy KultureCity nyakbaakasztó és egy villogó fényektől védő szemüveg lesz majd elhelyezve.

A Lego kommunikációja szerint április végére tervezte a 112 kanadai és amerikai üzlet átalakítását és a szenzorosbarát hely tanúsítványok megszerzését. Sőt, a két együttműködő szervezet még 2024-ben szeretné más országok Lego üzleteire is kiterjeszteni az átalakítást és megszerezni a tanúsítványt.

Számíthatunk-e Magyarországon is hasonló kezdeményezésre? Korábban írtunk már róla, hogy a Decathlon sportáruház csendes órákat vezetett be autista látogatói számára. Hogy tervben van-e más cégnél hasonló átalakítás, változtatás, arról egyelőre nincs információnk, de amint érdekes hírrel találkozunk, biztosan megírjuk.

Ha szeretnéd te is az aktuális vagy jövőbe mutató trendekhez igazítani bolti megjelenésedet, reklámanyagaidat, merchandisingodat, akkor keresd tapasztalt kollégáinkat bizalommal!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük