Számos kannabisz-értékesítő weboldal szívesen hívja magát „gyógyszertárnak”, hogy hangsúlyozza az orvosi marihuána fontosságát. A Joyleaf azonban Roselle-ben, New Jersey-ben nem ezt a megközelítést követi. Itt inkább a szupermarketek elrendezése és árukkínálata ihlette az üzlet kialakítását. Ez talán nem meglepő, ha tekintetbe vesszük a céget alapító Jason Ackerman előéletét, aki a Fresh Direct online élelmiszerbolt alapítója és vezetője volt éveken át. A kannabisz-értékesítési merchandising területe még gyerekcipőben jár az Egyesült Államokban, de a Joyleaf egy jó példát mutat a fejlődésre.
A Joyleaf 2023 végén megnyíló üzlete új és innovatív megközelítést alkalmaz az árukihelyezés terén. Az árukat nem márkánként, hanem terméktípusok szerint csoportosítják, pl. az összes kannabisztartalmú élelmiszer egy kategóriát alkot. Az üzletben a termékek csomagolás nélkül, üveglap mögött tekinthetők meg, így a vásárlók könnyedén láthatják, hogy pontosan mit vesznek. Emellett részletes termékinformációs kártyák is segítik a vásárlókat a tájékozódásban. Ez a koncepció tökéletes lehetőséget teremt arra, hogy a vásárlók széles kínálatból választhassanak és biztosak lehessenek abban, hogy a legmegfelelőbb termék mellett döntöttek.
Magasan pozícionált kannabisz-értékesítési merchandising
Jason Ackerman a Joyleaf magasan pozícionált kannabisz-értékesítési merchandising hatását a szakmai tapasztalataira és kiskereskedelmi filozófiájára vezeti vissza. A kannabisz-kiskereskedelemhez hasonlóan a élelmiszer-kiskereskedelem is az agrárszakmával kezdődik, majd fontossá válik a csomagolás és a feldolgozás, majd pedig a kiskereskedelem és az esetleges házhozszállítás. A termék minősége, az ár és az online felhasználói élmény mindkét esetben kiemelten fontos. Ackerman szerint a kannabiszt könnyebb online értékesíteni, mint például a joghurtot.
Kaliforniában már kialakult egyfajta kannabiszkultúra, ahol az emberek mélyreható ismeretekkel rendelkeznek Azonban az Egyesült Államok keleti partján még mindig jelen van a megbélyegzés, és a kannabiszfogyasztás sokkal kevésbé nyilvános. Ezért az új piacokon nagy szükség van a fogyasztók megfelelő tájékoztatására és edukálására. A kannabisz átpozícionálása és a fogyasztók ismereteinek bővítése kulcsfontosságú a termék népszerűsítésében és elfogadásában.
Annak ellenére, hogy a fogyasztók nem rendelkeznek teljes körű tudással, Ackerman számára minden kannabisz gyógyszertár a keleti parton olyan volt, mint egy valódi gyógyszertár: sorok, pultok, standok, a termékek ki vannak helyezve, bár csupán a márka miatt, és a vásárlási lehetőség, vásárlási élmény hiányzik belőlük. A vásárlók itt a kérdéseiket úgy teszik fel az eladónak, hogy közben valaki már várakozik a hátuk mögött, így nem marad elég idő a termékek teljes körű megértésére, különösen, ha még a csomagoláson levő feliratokat sem tudják elolvasni.
Itt senki nem várja sürgetően, hogy érj a kérdéseid végére
Ezzel szemben a Joyleaf üzletben, ha szükségük van személyes konzultációra, mivel nincs pult, ami elválasztaná őket egymástól, a vásárlók egyszerűen odamehetnek az eladóhoz megkérdezni, hogy pl. a kannabiszos gumicukor késleltetett vagy gyors hatású-e. Az összes termék ki van helyezve és rendszerezve, és minden fontos információ jól áttekinthető infokártyákon. Így könnyen összehasonlíthatóak, és a vásárlók megalapozott döntést hozhatnak. Nem nehéz kitalálni, hogy végeredményben elégedettebbek is lesznek.
A Joyleaf egy olyan üzlet, ahol a vásárlók teljesen új élményt tapasztalhatnak meg. Ehhez az eladótér kialakításának is alkalmazkodnia kell. Az alapterület (560 m2) nagy részét az eladótér (230 m2) foglalja el. A Joyleaf kiszállítási szolgáltatásának elindulása miatt szükség van a nagyobb területre, hogy elegendő hely legyen az áruk kiválogatásához és csomagolásához, eközben biztosítva a fizikai üzletben nézelődők számára a kényelmes és zavartalan vásárlási élményt.
Speciális üzlethez speciálisan képzett eladók
Ackerman teljes mértékben hisz abban, hogy a dolgozók oktatása és képzése kulcsfontosságú a sikeres vállalkozás szempontjából. A cég több időt és pénzt fordít a képzésekre, mint bármely más kannabisz gyógyszertár. A képzéseket a cég saját kezébe veszi, mivel az értékesítés ebben a területen nagyon specifikus. Minden részletre odafigyelnek: hogyan kell elindítani egy beszélgetést a vevővel, milyen igényei és tapasztalatai vannak, valamint mi a célja az adott termékkel. Ezeket az információkat az eladóknak össze kell kapcsolni a vásárlási folyamattal. Például az eladónak képesnek kell lennie arra, hogy meghallgassa és megértse a vevő igényeit akkor is, ha ő maga fiatal, és egy 75 éves hölgyet szolgál ki, akinek egész más szóhasználata, igényei, tapasztalatai lehetnek.
Mit jelent, hogy a Joyleaf koncepciója nőbarát?
Mivel a kannabiszfogyasztók jelentős része nő, az általános kannabisz-értékesítés viszont „hé, haver” felütésű macsós, a Joyleaf az innováció részének tartotta, hogy olyan környezetet teremtsen, ahol a hölgyek is otthon érezhetik magukat. Az üzlet prémium kategóriás és szép, mindenkit hívogató hangulatot áraszt.
Szeretnél hasonlóan vonzó érzést kelteni az ügyfeleidben? Akkor ne habozz, vedd fel velünk kapcsolatot! Cégünk számos szolgáltatással áll rendelkezésedre pl. a merchandising vagy a polcszerviz terén.