Így november második felében már utólag tudunk visszatekinteni az amerikai Országos Kiskereskedelmi Szövetség (National Retail Federation) éves felmérésére, amelyet még szeptember első napjaiban végeztek 8283 amerikai fogyasztó megkérdezésével. A felmérés eredménye szerint a covid előtti szintre térnek vissza a Halloween-hez kapcsolódó fogyasztói kiadások.
A szeptemberi előzetes fogyasztói tervek szerint 69% tervezte 2022-ben megünnepelni az Halloweent. Ez 4 százalékpontos emelkedés a 2021-es részvételhez képest. A magasabb részvételi arány pedig egy fogyasztói társadalomban a költések emelkedésével jár. A szövetség előzetes becslése szerint a Halloween-hez kapcsolódó kiadások elérik idén a 10,6 milliárd dollárt. Ez a tavalyi rekordnál is magasabb összeg. Ahogy a kiskereskedők érzékelik, hogy a vásárlók visszatérnek a covid-járvány előtti viselkedéshez, úgy igyekeznek megfelelni a megnövekedett keresletnek. Így járulva hozzá, hogy az ünnep szórakoztató lehessen.
Halloween-i költések: rekord, rekord és rekord
A halloweeni szokások élén az édességosztás-édességgyűjtés (csokicsalás) áll, a fogyasztók 67%-a tervezett ebben idén részt venni. A háza vagy udvara feldíszítését 51% jelölte meg, jelmezbe pedig 47% tervezett öltözni. Szintén népszerű a tökfaragás (44%) és sokan Halloween-partit is tartanak vagy látogatnak (28%). A bulizók 20%-a döntött továbbá úgy, hogy háziállatát is jelmezbe öltözteti a buli kedvéért.
A fogyasztók átlagosan 100 dollárban határozták meg a várható költéseiket édességre, jelmezre, dekorációra és üdvözlőlapokra. Ez az összeg azonos szintű, mint a tavalyi 103 dolláros rekord, és a 2. legmagasabb a felmérés történelmében.
Nem okoz meglepetést, hogy a jelmezek teszik ki a Halloween-i vásárlások zömét. A gyerekek és felnőttek jelmezeire fordított kiadások várhatóan 2,9 milliárd dollárra rúgtak, ez egyben a legmagasabb összeg 2017 óta. A házi kedvencek beöltöztetésére szánt kiadások pedig a tavalyi rekordhoz hasonló szintre voltak tervezve, amely 710 millió dollár volt.
A Halloween híveinek 47%-a már szeptemberben vagy még azelőtt megkezdte az ünnepre készülődő vásárlást. 40%-uk diszkontáruházakban tervezett vásárolni, 36%-uk kifejezetten halloween- illetve jelmezboltba, 31%-uk pedig webshopokból.
Honnan inspirálódnak a Halloween-i ünneplők?
A fő inspirációs forrás továbbra is az online tér (36%), míg a válaszadók negyede a kiskereskedelmi boltokban keresgél majd. 19%-uk pedig barátok és családtagok ötleteit valósítja meg. A 25 év alattiak olyan közösségi média felületekről szereznek inspirációt, mint a TikTok vagy az Instagram.
Halloween-i gyerekjelmezek: ezek a legnépszerűbbek
Több mint 2,2 millió gyermek tervezte, hogy idén Pókembernek öltözik. Több mint 1,9 millió a kedvenc hercegnőjét tervezte megtestesíteni. Több mint 1,6 millió ember szándékozott boszorkánynak öltözni, több mint 1,3 millióan pedig szellemnek. Az 5. helyen áll a jelmezek listáján Batman és más szuperhősök holtversenyben.
A legnépszerűbb Halloween-i felnőtt jelmezek
A felnőttek nem öltöznek be olyan nagy számban, mint a gyerekek, de akik igen, azok 70%-a már szeptember elején tudta, hogy milyen jelmezbe bújik majd október 31-én. Több mint 5,3 millió felnőtt terve volt a boszorkányruha, több mint 1,7 millióan pedig vámpír jelmezre vágytak. Szintén népszerű a szellem, hiszen több mint 1,5 millióan jelölték meg ezt a választ, több mint 1,4 millióan pedig kalóz külsőt szerettek volna ölteni. Az 5. helyen holtversenyben több mint 1,2 millió felnőtt jelölte meg a macskajelmezt, és 1,2 millióan Batmant.
Milyen halloween-i jelmezbe bújnak a háziállatok?
Az USA utcáit október végén elözönlötték a sütőtöknek (9%), a hot dognak (5%), a denevérnek (4%), a darázsnak (3%) és a boszorkánynak (3%) öltöztetett kutyák és macskák. Érdekes jelenség, ami a magyarországi, egyre népszerűbbé váló halloween-i szokások közé még alig férkőzött be.
Keress minket, ha az in-store marketing területén szakértő cégre, áruházfüggetlen polcfeltöltőkre, hostessekre, kiszervezett üzletkötőkre van szükséged: https://instoreteam.hu/elerhetosegek/