Az ajándékokat már kibontottuk. A vendégek már hazautaztak. Valószínűleg már a karácsonyi dekorációt is elkezdtük lebontani. De az ünnepi bevásárló szezon még távolról sem ért véget! Sőt, sok fogyasztó számára a decemberi ünnepeket követő hetek jelentik az esélyt arra, hogy kicseréljék a nekik nem tetsző ajándékokat, és hogy beszerezzenek ezt-azt a nagy leárazásokon. Az amerikai NRF (Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség) csapata 3 kiemelkedő trendet határozott meg annak érdekében, hogy segítsen a kereskedőknek megérteni, mi vonzza a fogyasztókat a szezon végén is a boltokba, illetve a webáruházakba.

Vásárolgatás az ünnepek után: mindenki csinálja

Idén a karácsonyi bevásárlás során az amerikai fogyasztók több mint kétharmada (68%) tervezte, hogy december 25. után is folytatja a nézelődést és a vásárlást. Különösen a fiatalabb fogyasztók vetik be magukat az ünnepek után vásárolgató tömegbe – a 18-24 évesek több mint 80%-a állította, hogy december 26. és január 1. között nézelődik és vásárol majd. Mi motiválja ezeket a fogyasztókat? Több mint felük, 51% azt válaszolta erre a kérdésre, hogy a leértékelések és az akciók miatt mennek vásárolni az év utolsó hetében.

Valakinek fel is kell használni azokat a vásárlási utalványokat!

Azon kívül, hogy kihasználják az ünnepek utáni leértékeléseket és akciókat, az ünnepi bevásárlók több mint negyede (27%) azt is tervezte, hogy a karácsony utáni héten felhasználja az ajándékba kapott vásárlási utalványokat. Ez a 35 évnél fiatalabb vásárlók 41%-ára igaz – ide tartozik a legtöbb millenniumi fogyasztó, valamint a legidősebb Z-generációs fogyasztók. Sok vásárló számára az ünnepek utáni leértékelések és akciók kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a vásárlási utalványaikból: a 18-24 éves fogyasztók 39%-a és a 25-34 éves fogyasztók 44%-a mondta, hogy direkt a leértékeléseket és akciókat keresik, hogy minél több terméket vásárolhassanak utalványaikkal.

Áruld el mi az, amit igazán szeretnél!

Teljesen mindegy, hogy hányféle ajándék ötlettel, digitális kívánságlistával vagy célzással segítik a fogyasztók szeretteiket, elkerülhetetlen egy-két nem kívánt ajándék a fa alatt. Ami azt illeti, az ünnepi bevásárlók 58%-a mondta azt, hogy arra számít, vissza kell vinnie vagy ki kell cserélnie néhány ajándékot az idén. A visszaváltók nagy többsége még az ünnepeket követő első hónapban megszabadul a neki nem tetsző ajándéktól.

Hogyan váltják vissza a nem kívánatos ajándékokat a vásárlók? Majdnem mindenki (84%) azt tervezte, hogy személyesen megy el a boltba és nem online intézi majd a dolgot. A kereskedők számára az a jó hír, hogy a vevők nem csak az ajándék visszavitelét vagy kicserélését tervezik: több mint két harmaduk (77%) mondta, hogy valószínűleg még vásárol majd ezt-azt.

Mindegy, hogy árut hoznak vissza vagy jó vásárt akarnak csinálni leértékelésekkor, rengeteg lehetőség áll a kereskedők és a márkák előtt, hogy vásárlásra bírják a fogyasztókat az ünnepi szezon végeztével is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük