Alig két évvel ezelőtt írtunk a készpénzmentes fizetésről hírt, akkor még az is elképzelhetetlen volt, hogy valaki kézitáska nélkül lépjen utcára, mert az órájával vagy a telefonjával tud fizetni, amikor kell. Azóta rohamtempóban változott a kereskedelem és technológia közös világa, és itt a legújabb: a tenyérrel fizetés. Egy igazi innováció a kiskereskedelemben.

Tenyérrel fizethet a vásárló az élelmiszerért

Az Amazon ismét élen jár az újdonságok fejlesztésében és tesztelésében. Az Amazon One tenyérazonosító technológia egy új fizetési, hűségprogramos és belépési megoldás, amelyet az USA-ban összesen több mint 400 helyen telepítették eddig, és több  mint 3 millió felhasználás történt már. A technológia az idei év végéig megjelenik a Whole Foods Market 500-nál is több üzletében is.

Innováció a kasszáknál: a tenyér alapú fizetés csak a cseresznye a vásárlói élmény tetején

A tenyéralapú Amazon Web Services (AWS) technológia azonban nem csak az Amazon szívét rabolta el, már egyéb márkák is bevezették alkalmazását. A Panera Bread néhány üzlete is használja, nem csak fizetésre, hanem a MyPanera hűségprogram fiókjának adatait is így érhetik el a vásárlók és a bolt alkalmazottai. Amikor a pékséglánc hűségprogramjának tagjai tenyerüket az olvasó fölé helyezik, az alkalmazottak név szerint köszönthetik őket, és személyre szabott élményt nyújthatnak. A tenyér alapú fizetés már csak a cseresznye a vásárlói élmény habos süteményének tetején.

Az Amazon One tenyér alapú életkor-ellenőrző funkcióját használja a denveri baseball stadion is. Így jóval könnyebb és gyorsabb a kiszolgálás a kasszáknál, hiszen egy tenyérbeolvasás alapján kiderül, elmúlt-e már 21 éves a vásárló, aki alkoholt kér. Nem kell személyi igazolványért kotorászni, felmutatni, elolvasni, számolni.

Jövőbe mutató lehetőségek a vásárlási élmény fokozására

Az Amazon 2017-ben vásárolta fel a Whole Foods-t 13,7 milliárd dollárért. A Whole Foods ma már az ASW-vel a saját ellátási láncának megoldásában is kísérletezik.

„Mindig keressük az új lehetőségeket a vásárlási élmény javítására” – nyilatkozta a Whole Foods Market műszaki igazgatója, Leandro Balbinot. „Amióta az elmúlt két évben bemutattuk a Whole Foods Market üzleteiben az Amazon One-t, tapasztaljuk, hogy a vásárlók szeretik az általa nyújtott kényelmet. Izgatottan várjuk, hogy az Amazon One-t minden ügyfelünkhöz eljuttassuk az USA-ban.”

Keresd profi csapatunkat bizalommal, ha szeretnéd te is kiaknázni az üzletedben rejlő lehetőségeket. Polcszerviz, trade marketing és számos más szolgáltatásunkkal állunk szíves rendelkezésedre.

Válasz

Your email address will not be published. Required fields are marked *
Ezt használhatjuk HTML címkeként vagy attribútumként: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>