Alig két évvel ezelőtt írtunk a készpénzmentes fizetésről hírt, akkor még az is elképzelhetetlen volt, hogy valaki kézitáska nélkül lépjen utcára, mert az órájával vagy a telefonjával tud fizetni, amikor kell. Azóta rohamtempóban változott a kereskedelem és technológia közös világa, és itt a legújabb: a tenyérrel fizetés. Egy igazi innováció a kiskereskedelemben.

Tenyérrel fizethet a vásárló az élelmiszerért

Az Amazon ismét élen jár az újdonságok fejlesztésében és tesztelésében. Az Amazon One tenyérazonosító technológia egy új fizetési, hűségprogramos és belépési megoldás, amelyet az USA-ban összesen több mint 400 helyen telepítették eddig, és több  mint 3 millió felhasználás történt már. A technológia az idei év végéig megjelenik a Whole Foods Market 500-nál is több üzletében is.

Innováció a kasszáknál: a tenyér alapú fizetés csak a cseresznye a vásárlói élmény tetején

A tenyéralapú Amazon Web Services (AWS) technológia azonban nem csak az Amazon szívét rabolta el, már egyéb márkák is bevezették alkalmazását. A Panera Bread néhány üzlete is használja, nem csak fizetésre, hanem a MyPanera hűségprogram fiókjának adatait is így érhetik el a vásárlók és a bolt alkalmazottai. Amikor a pékséglánc hűségprogramjának tagjai tenyerüket az olvasó fölé helyezik, az alkalmazottak név szerint köszönthetik őket, és személyre szabott élményt nyújthatnak. A tenyér alapú fizetés már csak a cseresznye a vásárlói élmény habos süteményének tetején.

Az Amazon One tenyér alapú életkor-ellenőrző funkcióját használja a denveri baseball stadion is. Így jóval könnyebb és gyorsabb a kiszolgálás a kasszáknál, hiszen egy tenyérbeolvasás alapján kiderül, elmúlt-e már 21 éves a vásárló, aki alkoholt kér. Nem kell személyi igazolványért kotorászni, felmutatni, elolvasni, számolni.

Jövőbe mutató lehetőségek a vásárlási élmény fokozására

Az Amazon 2017-ben vásárolta fel a Whole Foods-t 13,7 milliárd dollárért. A Whole Foods ma már az ASW-vel a saját ellátási láncának megoldásában is kísérletezik.

„Mindig keressük az új lehetőségeket a vásárlási élmény javítására” – nyilatkozta a Whole Foods Market műszaki igazgatója, Leandro Balbinot. „Amióta az elmúlt két évben bemutattuk a Whole Foods Market üzleteiben az Amazon One-t, tapasztaljuk, hogy a vásárlók szeretik az általa nyújtott kényelmet. Izgatottan várjuk, hogy az Amazon One-t minden ügyfelünkhöz eljuttassuk az USA-ban.”

Keresd profi csapatunkat bizalommal, ha szeretnéd te is kiaknázni az üzletedben rejlő lehetőségeket. Polcszerviz, trade marketing és számos más szolgáltatásunkkal állunk szíves rendelkezésedre.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük