Johnny Earle már 16 évesen imádott alkotni. Eddigre már 16 különböző munkával kereste tinikori zsebpénzét. 2021-ben, nem egészen 20 évesen vágott bele a Johnny Cupcakes névre keresztelt pólóüzletébe, ami meghozta számára az igazi sikert. Nem véletlenül, hiszen ritkán tapasztalunk ilyen lazán vicces, erőlködéstől mentes, ütős merchandisingot. Érdemes tovább olvasni.

merchandising pólóüzlet

Earle bevallása szerint az egész csak viccnek indult. A barátai idétlen becenevekkel illették, ezek közt szerepelt a Johnny Cupcakes is. Earle, aki egy metálzenekar tagjaként sokat utazott, egyszer készített brahiból egy pólót, ami a nem létező Johnny Cupcakes pékséget és a hozzá kitalált logót ábrázolta. Ebben a pólóban  járt munkába, és azt vette észre, hogy az ügyfelei jókat nevetnek rajta. Komolyan vették a pékség létezését, és mindenféle kérdéseket tettek fel neki róla. Valamint gyakran elhangzott a vásárlói szájából, hogy ilyen póló nekik is kellene.

Így indult el a vezérhangya a fejében, és épült fel az elmúlt 20 évben a Johnny Cupcakes márka. Earle nem hagyott fel a vicceléssel, a márka pedig rendkívül népszerű lett. Pólói a popkultúra közkedvelt alakjait idézik meg, az ikonikus (muffin keresztezett csontokkal) cupcake logóval kiegészítve. A pólómárka fő büszkesége azonban a Bostonban működő álpékség.

Ügyes merchandising: álpékség pólóknak

Earle szerint a fiatalokat vonzó vállalkozásának sikere az alábbiakban áll – és ezzel egyúttal jótanácsokat is oszt a most kezdő vállalkozóknak:

merchandising pólóüzlet

Vigyél életet a márkádba, hass az érzékszervekre

A bostoni bolt koncepciója a vásárlók lenyűgözésén alapszik. Az üzlet gyakorlatilag átveri azokat, akiket az éhség vonz az ajtón belülre. Kívülről egy pékség ígéretét látják, belépve a látvány egy retró pékáru-bolté, de vicces pólókat tudnak vásárolni. Ez azonban nem jelenti, hogy a vásárlók csalódottan távoznak. Aki ide betér, többé nem felejti a boltot.

A bolt ajtaja egy közel 4 méter magas sütőajtó, ezen keresztül érkezhetnek a vevők az üzlethelyiségbe. Bent egy szuperhős-bóvóhely és számos más élmény tárul eléjük. A pólókollekció süteményes hűtőpultokba van helyezve, a boltban sétálva pedig cukormáz-illatot éreznek a vásárlók. A megvásárolt termékek szintén sütis dobozokat idéző csomagolást kapnak, amelyet sütőajtó mögül húz elő a személyzet.

Merj különbözni és furának lenni

Earle imádja megtalálni a hétköznapi élete kapcsolódását a Johnny Cupcakes rajongóihoz, olyannyira, hogy meghökkentő ötletekből sem riad vissza. Egyszer egy jégkrémes furgonból árult pólókat pop-up üzletre hajazva, máskor kincsvadászatot szervezett, amelyet a közösségi média felületein hirdetett meg, és a sikeresen célbaérők ingyen pólókkal gazdagodhattak. A kincsvadászat a lehető legelképesztőbb helyeken végződött.

Például kiposztolta, hogy mikor lesz Chicagóban egy gyorsétterem teraszán, a szemetes mellett, és az első 10 embernek, aki ott megtalálta, pólót ajándékozott. Earl véleménye szerint az egésznek az a lényege, hogy különleges, a szokásos marketingfogásoktól eltérő hangulatot teremtsen, különleges élményekkel inspirálva a követőit. Ők így kívácsiak lesznek és elkezdik felfedezni a márkát, majd lesik az újabb és újabb ötleteit.

A vicces ötletek azonban csak kívülről tünnek ad-hocnak, a háttérben egy komoly rendszer és kereskedelmi stratégia húzódik meg. Valamennyi eleme egyetlen központi témába simul. Ha pl. ez a téma a Halloween, akkor a márka előrukkol egy limitált, tematikus pólókollekcióval. A pólókat nem létező horror filmek trailereivel reklámozza a videómegosztó portálokon, a Johnny Cupcakes üzleteket pedig erre az időszakra kísértetházzá alakítja. Earle merész ötlete volt, hogy még egy halottaskocsit is beszerezzenek, ami feltette a Halloween-élményre a koronát.

merchandising pólóüzlet

Új utakat keresve erősítsd a márkád iránti rajongást

Earle nem csinál semmit ugyanúgy, ahogy másoktól látja. Új utakat keres a kiskereskedelemben és a marketingben.
Tanácsa azoknak, akik szívesen követnék ezen az úton: „Ne csak egy egyszerű ajánlatot küldj ki e-mailben, hanem próbálj meg valami extrát hozzátenni. Akár egy receptet, egy márkádhoz illő Spotify lejátszási listát, vagy egy kincsvadászat kezdő lépését. A lehetőségek száma végtelen, rengeteg dolgot csinálhatsz, amitől emberközelivé válik a márkád. Az emberi kíváncsiságnak hála a kereskedelmi folyamat színt kap és életet lehelünk bele.”

A csomagolást se hanyagold el

A Johnny Cupcakes pólómárka egyik legnagyobb erőssége az új kampánytémák bevezetése és a márkaüzenetek átadása. Személyesen, a fizikai boltban persze sokkal könnyebb felejthetetlen vásárlási élményt adni, de amikor az emberek online vásárolnak, már valamivel nehezebb megteremteni az izgalmat. A Johnny Cupcakes számos ötlettel dobja fel a vásárlási élményt. Pl. kézzel írt levelekkel vagy a rendeléshez mellékelt ajándék matricákkal dobja fel a csomagokat, és rendszeresen változtatja a csomagolást is.

Ha pl. 130 dollár felett rendel valaki, akkor egy sütő formájú kartondobozban érkezik meg a kiválasztott pólója, amelyben műanyag csótányok vannak elrejtve. A vevő meglepődik, megáll egy pillanatra és jót nevet a csomagon. Egy pillanatra újra gyereknek érezheti magát, és ezt nem felejti el a márkának.

A kudarcaid a jóbarátaid, ne tagadd le őket

A márka tulajdonosainak nem szabad elhallgatniuk a kudarcokat. Ez is az innováció része, és az emberek hallani akarják az őszinte történeteket, a szembenézést. A kudarc nem más, mint kísérlet. A kísérletezés hozza meg a fejlődést, növekedést. Sok dolgot kell kipróbálni, mire végül sikerül előrelépni. Számítani kell rá, hogy a számos próbálkozás közt lesz néhány, ami nem fog működni. De így fogod megtalálni, ami viszont sikert hoz az üzletednek.

Szeretnél hasonló merchandising és trade marketing ötleteket megvalósítani a termékeid értékesítésében? Keress minket bizalommal!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük