Több, mint egy évtized telt el azóta, hogy az Aston Martin megalapította Q műhelyét, amely az egyedi konstrukciókért felel. Ebben az évben pedig az Aston Martin Q zászlóshajó bemutatóterme is megnyílt a New York-i Park Avenue-n. A brit luxus sportautó-márka tudja, hogy milyen merchandisingra van szüksége ahhoz, hogy ne csak komolyan vegyük, de tátva is maradjon a szánk! Itt az autó a sztár!

Luxus merchandising az Aston Martin új new yorki zászlóshajó üzletében

A recept elsőre pofon egyszerű: vegyünk egy nagy adag mérnöki tudást. Fűszerezzük meg egy csipet brit kézművességgel, és dresszingeljük ultra luxussal. Igen, kézművességet írtunk, hiszen ebben az enteriőrben kizárólag kézzel készített dolgok kaptak helyet. A tervezést Alexander Zilberman dizájnerre és az AZA Design stúdióra bízta az autómárka.

Az üzlettér kialakítása azt a célt szolgálja, hogy az Aston Martin Q bemutassa autóit a fogyasztóknak, és karakteres márkaélményt biztosítson a betérő ügyfelei számára. A tér kialakítása hármas funkciót tölt be:

  1. márkaépítés
  2. jelenlét
  3. pozícionálás

Luxus merchandising, rivaldafény az autónak

A tervező arra törekedett, hogy az utca és az autó kiállítására szolgáló üzlettér érzetre egybeolvadjon. Mintha egyik a másik része lenne. A padlótól a plafonig nyúló egybefüggő üvegfelületek biztosítják is ezt az érzést, ugyanakkor az épület átalakításánál fontos szempont volt, hogy az eredeti homlokzattal harmonizáló legyen az új rész. A dizájner stúdió professzionális módon tartotta tiszteletben a korábbi formákat, és vitte át a terveken a felújított részekre is. Az anyagok használatánál szintén az eredeti homlokzatra igyekeztek hangolódni.

Luxus merchandising az Aston Martin üzletében

Az utcai nézet felől egyedi mozaiklapok és fémpanelek teszik karakteressé a luxusautó-bemutatótermet, amelynek különböző vizuális trükkökkel a padlójára irányítják a tekinteteket. A belső mennyezeti világítás és a jelzőszalag is segít ebben, hogy a kiállított autó kerüljön a fények fókuszába. Ezen kívül a fények úgy tükröződnek vissza az autóról, mint a városi éjjeli fények és a csillagok. Így az Aston Martin szoborszerű műalkotásként jelenik meg, pompásabbnak nem is mutathatnák.

Luxus merchandising az Aston Martin üzletében

Két meghitt hangulatú terület: a virtuális színpad és a szalon

Az ügyfél, aki ide belép, mindkét térben magával ragadó, meleg hangulatú helyiséget talál, ahol privát szemináriumok résztvevője is lehet.

A bemutatóterem extra magas műszaki színvonalat képvisel. A tervezés és kivitelezés során mindent megtettek, hogy eltűntessék a szem elől az egymással együttműködő mechanikai részleteket. Tulajdonképpen minden részlet önmagában is pompázatos, de mégsem vonja el az autókról a figyelmet.

A nem mindennapi, de otthonos hatást malomfalak és -mennyezet, diófa padló és olyan kiegészítők érik el, mint a könyvtárfal, a kandalló vagy az ülőgarnitúra. De persze itt is felbukkan egy modern videókijelzős fal diszkréten a háttérbe vonulva.

Egyedi megoldásokra vágysz üzleted kialakításánál? Merchandising és polcszerviz tanácsokért fordulj tapasztalt csapatunkhoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük