A Babylist sikeresen áttervezte bababoltja modelljét, és a hagyományos kiskereskedelem kihívásaiban is lehetőségeket fedezett fel. Az alapító-vezérigazgató célja nem kisebb, mint vonzó termékek és innovatív ötletek segítségével új lendületet vinni a babatermékek piacára. Érdemes tüzetesen megnézni ezt a bababolti merchandising ötletet, minden kiskereskedő inspirálódhat belőle.

Innovatív merchandising a Babylist üzletében

A Babylist, a globális babaholmi-piac egyre növekvő szereplője, ambiciózus terveket szövöget a jövőre nézve. A cég vezetője, Natalie Gordon úgy véli, hogy a Babylist sikeres lehet ott is, ahol mások nem. Ennek megfelelően idén nyáron megnyitják első, 18 000 m2-es zászlóshajójukat Beverly Hillsben.

A Babylist modern megközelítése során 300 millió dolláros üzletté nőtte ki magát, évente 8 millió családot szolgál ki, és több mint 1 millió TikTok-követőt gyűjtött. 2022-ben a cég már 900 millió dollárt könyvelt el bruttó forgalomként.

Innovatív merchandising a Babylist üzletében

A digitális Babylist-szellemiség átültetése az új üzletbe

Mit jelent ez a gyakorlatban? A vásárlók számára az új, fizikai üzletben is irányított vásárlási élményt,
valós termékpróbálási lehetőségeket, nyilvántartásokra összpontosító, korlátozott számban elérhető termékeket kínálnak. Sőt, a nem Los Angelesben tartózkodók digitálisan is megtapasztalják a bolti élményt. A nem mindennapi ötlet a bababolt látogatását olyanná szeretné alakítani, amelyben a szülők törődést éreznek.

A tervek az IKEA bababarát és otthonos merchandising elemeiből ihletődött. Az új Babylist Showroom a svéd bútoráruház vásárlói élményéhez hasonlóan a termékek valósághű, otthoni környezetben való felfedezését kínálja, amely szemlélet bevonzza a vásárlókat. És ha már betértek a boltba, a bolti dolgozók és QR-kódok segítségével kipróbálhatják a termékeket.

Itt azonban nem ér véget a vásárlói élmény: hozzáférhetnek a digitális tartalmakhoz, beleértve az ismertetőket és a termékadatokat. A bolt minimális készlettel dolgozik, a hangsúlyt pedig az online nyilvántartásra helyezi.

Innovatív merchandising az IKEA vásárlási élmény mintájára a Babylist üzletében

A bemutatóterem butikjában ajándékokat, szezonális termékeket is beszerezhetnek majd a vásárlók. Ilyen pl. a baba első ruhája is. Az elképzelés mögött azonban az a szándék áll, hogy a Babylist Showroom meglátogatása egy kihagyhatatlan lépés legyen a babavárás hónapjaiban.

Bababolti merchandising: itt tesztelhető a babakocsi különböző terepeken

Innovatív bababolti merchandising

A termékeket a szülők itt megérinthetik, valós környezetben kipróbálhatják:

  • az etetőszékeket az étkezőasztalnál,
  • a babakocsikat különböző terepeken, emelkedőkön tesztelhetik,
  • és betehetik az összecsukott babakocsit akár az autójukba is, hogy lássák, hogyan fér majd el.

Kipróbálható etetőszék a Babylist üzletében

A Babylist régóta dédelgeti ezt a kiskereskedelmi modellt

Korábban „Babylist Cribs” pop-up boltokkal tesztelte New Yorkban és Los Angelesben. Az események sikerén felbuzdulva nyitott a cég saját, állandó fizikai üzletet. Gordont meggyőzte ötlete működőképességéről, amikor a pop-up üzletekben azt látta, hogy a leendő szülők órákig ismerkedtek személyesen a termékekkel. Így jutott el a koncepció megvalósításáig.

Te is szeretnél csalogató polcképet, ellenállhatatlan merchandisingot cégednek? Akkor keresd csapatunkat, örömmel segítünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük