A Babylist sikeresen áttervezte bababoltja modelljét, és a hagyományos kiskereskedelem kihívásaiban is lehetőségeket fedezett fel. Az alapító-vezérigazgató célja nem kisebb, mint vonzó termékek és innovatív ötletek segítségével új lendületet vinni a babatermékek piacára. Érdemes tüzetesen megnézni ezt a bababolti merchandising ötletet, minden kiskereskedő inspirálódhat belőle.
A Babylist, a globális babaholmi-piac egyre növekvő szereplője, ambiciózus terveket szövöget a jövőre nézve. A cég vezetője, Natalie Gordon úgy véli, hogy a Babylist sikeres lehet ott is, ahol mások nem. Ennek megfelelően idén nyáron megnyitják első, 18 000 m2-es zászlóshajójukat Beverly Hillsben.
A Babylist modern megközelítése során 300 millió dolláros üzletté nőtte ki magát, évente 8 millió családot szolgál ki, és több mint 1 millió TikTok-követőt gyűjtött. 2022-ben a cég már 900 millió dollárt könyvelt el bruttó forgalomként.
A digitális Babylist-szellemiség átültetése az új üzletbe
Mit jelent ez a gyakorlatban? A vásárlók számára az új, fizikai üzletben is irányított vásárlási élményt,
valós termékpróbálási lehetőségeket, nyilvántartásokra összpontosító, korlátozott számban elérhető termékeket kínálnak. Sőt, a nem Los Angelesben tartózkodók digitálisan is megtapasztalják a bolti élményt. A nem mindennapi ötlet a bababolt látogatását olyanná szeretné alakítani, amelyben a szülők törődést éreznek.
A tervek az IKEA bababarát és otthonos merchandising elemeiből ihletődött. Az új Babylist Showroom a svéd bútoráruház vásárlói élményéhez hasonlóan a termékek valósághű, otthoni környezetben való felfedezését kínálja, amely szemlélet bevonzza a vásárlókat. És ha már betértek a boltba, a bolti dolgozók és QR-kódok segítségével kipróbálhatják a termékeket.
Itt azonban nem ér véget a vásárlói élmény: hozzáférhetnek a digitális tartalmakhoz, beleértve az ismertetőket és a termékadatokat. A bolt minimális készlettel dolgozik, a hangsúlyt pedig az online nyilvántartásra helyezi.
A bemutatóterem butikjában ajándékokat, szezonális termékeket is beszerezhetnek majd a vásárlók. Ilyen pl. a baba első ruhája is. Az elképzelés mögött azonban az a szándék áll, hogy a Babylist Showroom meglátogatása egy kihagyhatatlan lépés legyen a babavárás hónapjaiban.
Innovatív bababolti merchandising
A termékeket a szülők itt megérinthetik, valós környezetben kipróbálhatják:
- az etetőszékeket az étkezőasztalnál,
- a babakocsikat különböző terepeken, emelkedőkön tesztelhetik,
- és betehetik az összecsukott babakocsit akár az autójukba is, hogy lássák, hogyan fér majd el.
A Babylist régóta dédelgeti ezt a kiskereskedelmi modellt
Korábban „Babylist Cribs” pop-up boltokkal tesztelte New Yorkban és Los Angelesben. Az események sikerén felbuzdulva nyitott a cég saját, állandó fizikai üzletet. Gordont meggyőzte ötlete működőképességéről, amikor a pop-up üzletekben azt látta, hogy a leendő szülők órákig ismerkedtek személyesen a termékekkel. Így jutott el a koncepció megvalósításáig.
Te is szeretnél csalogató polcképet, ellenállhatatlan merchandisingot cégednek? Akkor keresd csapatunkat, örömmel segítünk!