
Halloween közeledtével minden évben izgalmas kérdés, mi lesz a slágerjelmez az idén. A National Retail Federation (NRF) friss felmérése szerint a klasszikus kedvencek, mint a szuperhősök, hercegnők, boszorkányok vagy vámpírok továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek, de mindig akad egy-két popkulturális újdonság, ami a top 10-be robban. Olvasd el cikkünket!
2025-ben például a K-pop ihlette démonvadászok a gyerekek körében a 9. helyre ugrottak, míg az Addams Family jelmezek mind a felnőttek, mind a gyerekek körében felbukkantak. Ez arra utal, hogy időnként egy sikerfilm vagy sorozat is elég lendületet adhat, hogy a klasszikus kedvencek mellé új trendek kerüljenek.

*holtverseny a jelmezek között
Vásárlói szokások és in-store élmény
Ugyanez az amerikai felmérés szerint a Halloween-t ünneplők 71%-a tervez jelmezt vásárolni magának, gyermekének vagy háziállatának, összesen 4,3 milliárd dollárt szánva erre az alkalomra. Bár egyre többen próbálnak inspirációt meríteni online kereséssel (37%) vagy digitális eszközök segítségével (6%), a fizikai boltokban való böngészés és felfedezés továbbra is meghatározó: 27% az in-store élményt részesíti előnyben.
Ez azt jelenti, hogy a fizikai üzletek számára a merchandising és az in-store vizuális élmény kulcsfontosságú, ha minél több vevőt szeretnének a tökös időszakban magukhoz vonzani. A jól elrendezett jelmezes polcok, látványos kirakatok és tematikus kiegészítők segítenek abban, hogy a vásárlók inspirációt kapjanak, és könnyen megtalálják az idei kedvencüket.
Korábbi Halloween témájú cikkünket ide kattintva tudod feleleveníteni.
Mire figyelj bolttulajdonosként októberben
Ahogy közeledik a Halloween, érdemes figyelni a fogyasztói trendeket, a készletmozgást és követni az aktuális in-store élmény trendeket. Egy kis kreativitással a bolt akár a város Halloween-i „központjává” is válhat, ahol a látogatók nemcsak vásárolnak, hanem ötleteket gyűjtenek, és élményként élik meg a jelmezválasztást.
Az idei szezon is azt mutatja: a klasszikus kedvencek stabilan tartják magukat, de mindig van hely az újdonságoknak, és a fizikai boltokban való felfedezés továbbra is kulcsfontosságú a sikerhez.
In-store ötletekkel, próbavásárlással, polckép és merchandising szolgáltatással szeretnéd fejleszteni vállalkozásodat? Fordulj hozzánk bizalommal!
(fotó: pixabay)
