A generatív mesterséges intelligencia felrázza a termékfejlesztést. A technológia még a legkisebb márkákat is olyan kutatási és fejlesztési eszközökkel látja el, amelyek egykor a legnagyobb vállalatok kiváltságai voltak. A technológia lehetővé teszi számukra, hogy olyan megoldásokkal lepjék meg vásárlóikat, amelyek maguktól eszükbe sem jutottak volna. Ezzel pedig egyértelműen a vásárlói élmények eddig is színes tárházát bővítik, és hamarosan remek és különleges merchandising megoldásokat láthatunk.

AI alkotta kávé a vásárlói élmény fokozására

A Fülöp-szigeteken a karácsonyi időszak már szeptemberben elkezdődik, az ún. „ber” hónapok (a szeptember, az október, a november és a december) a közeledő ünnepekre való hangolódás időszaka. Így az üzleteknek, márkáknak olyan hosszú a szezon, hogy érdemes nagyobb attrakciókkal, különleges polcképpel, pop-up üzletekkel, ünnepi vásárlói élményeket nyújtó merchandisinggal előrukkolniuk. Ehhez az egyedülállóan hosszan tartó karácsonyi lázhoz Manila egyik népszerű kávézója és kávépörkölője, a Commune is csatlakozott, méghozzá egy különleges ital bemutatásával. A kávézó és a Fülöp-szigeteki Google együttműködéséből született meg a limitált szériás Bibingka Latte, amelyet egy hagyományos filippín karácsonyi desszert ihletett.

A Bibingka Latte az espresso és a gőzölt tej kombinációját új ízvilágokkal gazdagítja. Az italt reszelt queso de bola sajttal és sózott tojással díszítik, majd egy enyhén karamellizált banánlevéllel koronázzák meg, amely autentikus hangulatot kölcsönöz a különleges latte-nak. Ez az italkreáció nem csupán az ünnepi időszak előszelét köszönti, hanem a tradicionális ízeket egy modern csavarral gazdagítja.

Az AI és az emberi kreativitás találkozása a termékfejlesztésben

A Bibingka Latte megalkotásában kulcsszerepet játszott a Google Gemini, a vállalat generatív mesterséges intelligencia modellje. A Gemini számos ötletet generált a különböző italvariációkra, amelyeket a Commune baristái tovább finomítottak, hogy létrehozzák a végleges receptet. Emellett a Google külön tréninget is tartott a kávézó dolgozóinak az AI technológia alkalmazásáról, ezzel is inspirálva őket új, innovatív italok készítésére.

Különleges karácsonyi merchandising: Fülöp-szigeteki karácsonyi kávét alkotott az AI
Tanulságok más márkák számára

Ez az együttműködés 3 fontos tanulságot hordoz magában, amelyeket minden márka figyelembe vehet:

  1. Kulturális mikromomentumok felkarolása: A „ber” hónapok kezdete a Fülöp-szigeteken egy organikus, mélyen gyökerező kulturális pillanat, amely a helyi fogyasztóknak sokat jelent. Hogyan találhatnák meg a márkák azokat a kulturális mikromomentumokat, amelyek közel állnak saját közönségükhöz?
  2. Az AI és az ember együttes kreativitása: A generatív AI által ihletett ötletek és az emberi tapasztalat kombinációja képes valódi, kézzelfogható értéket teremteni. Az ilyen új technológiák alkalmazásával a fogyasztók számára is közel hozható az AI lehetőségeinek világa.
  3. Innováció közösségek segítségével: A Google és a Commune együttműködése rávilágít arra, milyen fontos a különböző szervezetek összefogása annak érdekében, hogy az új technológiák valós társadalmi hasznot hozzanak.

Vajon a Te márkád milyen közösségekkel együttműködve léphetné meg az innováció következő lépcsőfokait?

AI-conic: A világ első AI által tervezett kávékeveréke

A generatív AI gyorsan átalakít szinte minden iparágat. Ez alól az élelmiszeripar sem kivétel. Tavaly Finnországból jött létre a világ első olyan kávékeveréke, amely mesterséges intelligencia segítségével készült. A helsinki Kaffa Roastery AI-t hívott segítségül, hogy egy egyedi kávékeveréket hozzon létre, amely a legmodernebb gépi tanulási technológiát ötvözi a hagyományos kávépörkölés művészetével.

Az új AI-conic keverék megalkotásához az Elev Consulting, egy AI alkalmazásokra specializálódott helyi cég, a Kaffa legkelendőbb keverékeinek adatait elemezte. Ezeket az adatokat egy nagy nyelvi modellbe töltötték, amely kielemezte az információkat, majd javasolt egy optimális kávékeveréket, amely Brazíliából, Guatemalából, Kolumbiából és Etópiából származó babokat ötvöz.

A Bibingka Latte és az AI-conic közös pontja, hogy mindkettő az innováció és a tradíció újragondolásának eredménye, amely az AI-t eszközként használja az új ízélmények megteremtéséhez. Ez is azt mutatja, hogy a mesterséges intelligencia és az emberi kreativitás együttesen milyen messzire vihet egy-egy iparágat.

Az AI-conic rávilágít, hogy a generatív mesterséges intelligencia felrázza a termékfejlesztéseket. A technológia még a legkisebb márkákat is olyan kutatási és fejlesztési eszközökkel látja el, amelyek egykor a legnagyobb vállalatok kiváltságai voltak. A kávépörkölők, sörfőzők és más gyártók most bővíthetik emberi készségeiket és tapasztalataikat a robotok hatalmas analitikai képességeivel – lehetővé téve számukra, hogy olyan megoldásokkal lepjék meg vásárlóikat, amelyekről talán maguktól nem is álmodtak volna. Ezzel pedig egyértelműen a vásárlói élmények eddig is színes tárházát bővítik, és látunk még remek megoldásokat különleges merchandisingra.

Ha szeretnél precíz polcszervizzel, hostess promócióval, egyedi merchandisinggal kitűnni a márkák, üzletek közül, fordulj tapasztalt csapatunkhoz bizalommal! Segítünk!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük