Az online vásárlás folyamatos térnyerése ellenére a régóta működő boltok nem sajnálták a pénzt a karácsonyra való felkészülésre. A londoni áruházak kirakatainak sikerült elérni az úgynevezett hűha-hatást.

Íme 6 figyelemreméltó ötlet a londoni karácsonyi kirakatok rengetegéből:

1. A „Selfridges Rocks Christmas” koncepcióval a Selfridges karácsony alkalmából mini rock and roll fesztivállá alakította át kirakatait.

 

 

2. Chelsea-ben a Conran Shop saját csapata és egy világítástervező – aki színházi világítások tervezésének a specialistája – együttműködésének gyümölcseként született meg egy különleges, mozgó fényekből álló installáció.

A kisebb és újabb láncok, valamint a független kereskedők ezzel szemben inkább házon belüli, egyszerűbb megoldásokra törekednek. Esetükben sokszor alacsony a költségvetés, és nagyobb szükség van a kreativitásra az extravagáns végeredmény érdekében.3. Ilyen pl. a Marchand Son, amely egy nem hétköznapi festékbolt. A vásárlók elkészíthetik saját festéküket, vagy az egyik eladó keveri ki nekik az utasításaik alapján, hogy pont olyan színű és állagú legyen, mint ahogy szeretnék. A termékek természetes összetevőkből állnak és nagyrészt a környékről származnak. A bolt tulajdonosa egy alpesi tájat épített meg a kirakatban, havas hegycsúcsokkal, tipikus alpesi épületekkel, fenyőfákkal és hóeséssel.

A STORE STORE egy londoni design bolt, amelynek kirakatát egy művészekből, építészekből és designerekből álló kollektíva álmodta meg, akik egyébként egy oktatási programot és különféle eseményeket is szerveznek, azon kívül, hogy független, szociálisan is érzékeny design projekteket valósítanak meg. 4. A kirakat helyi középiskolás diákok munkájának az eredménye, akik egy szakkör keretein belül készítettek egy csomagolópapír-gépet. Ez a gép áll a kirakatban, a vevők pedig ennek segítségével kinyomtathatják a saját csomagolópapírjukat.

5. A Bottletop átültette üzenetét a gyakorlatba is. A fenntartható divatáru kiegészítőket árusító bolt termékei újrahasznosított műanyagból készülnek, és maga az üzlet is 3D-s nyomtatással került kialakításra, ugyanebből az anyagból.
Karácsonykor a Bottletop limitált kiadású, 3D-s nyomtatással készült karácsonyfákkal rukkolt elő, amelyek teljes egészében újrahasznosított műanyag hulladékból készültek. A karácsonyfa kicsi és nagy változatban is elérhető, az előbbi körülbelül 260, míg az utóbbi hozzávetőlegesen 520 műanyag palackból áll.

6. A Mad Atelier nevű, régi és kortárs design tárgyakat árusító üzlet a hagyományos kirakat mellett tette le a voksát. Az olasz építésznő és francia férje által üzemeltett bolt egy zöld és egy piros kirakatot alakított ki. „A kedvenc design tárgyainkat raktuk ki, mint például Doodad és Fandango nagy fülbevalóit, vagy Seletti fehér és arany egérlámpáit” – mondta a tulajdonos. Karácsonyi ajándékos dobozokon és könyveken helyezték el a tárgyakat, gondosan ügyelve arra, hogy úgy rakják ki az egérlámpákat, hogy ne vessenek túl nagy árnyékot, és hogy dinamikus hatást keltsen az elrendezés.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük