Bécsben nyitotta meg kapuit a prémium kávémárka új zászlóshajó koncepciójának első üzlete. A Nespresso Boutique néven bevezetésre kerülő új merchandising irányzat célja, hogy a kávézás kultúrájának művészi szintjét tapasztalja meg minden boltba betérő kávérajongó. A Nespresso ennek érdekében a szakértelmet közvetítő márkaélmények, a fenntarthatóság és a történetmesélés mellett kötelezte el magát.

 

A siker titka a fogyasztók bevonása a kávéfogyasztás művészetébe

A Nespresso olyannyira hisz a vásárlói élményre épülő új merchandising koncepcióban, hogy a vállalat az elkövetkezendő öt évben globálisan is ki szeretné azt terjeszteni. Az elképzelés alapja az, hogy az új Nespresso Boutique üzletek az alábbi kezdeményezések révén művészi szintre emelik a kávéfogyasztást:

  1. A közösen – társaságban – elfogyasztott kávé élményét az elegáns formák és prémium anyagok segítségével kialakított pihenőhelyek teszik teljessé.
  2. A Nespresso lehetőséget biztosít a különböző kávé aromák és jellegzetességek megismerésére.
  3. A vásárlók személyre szabott exkluzív szolgáltatásokat vehetnek igénybe, mint pl. a gravírozás.
  4. Programok és együttműködések keretében a kávérajongók maguk is egy izgalmas történet részesévé válhatnak.

A Nespresso a történetmesélés eszközével hat az érzelmekre

Az elköteleződést és a vásárlói élményt hivatott erősíteni a Coffee Lab, amelyben a Nespresso kávékkal kapcsolatos történeteket és a vállalat szakértelmének bizonyítékait hallgathatják meg az érdeklődők. A lelkes rajongók bizonyára örömmel fogadják azt a kezdeményezést, amelynek keretében megismerhetik a kávék elkészítésnek és fogyasztásának különböző módjait.

A történetmesélésnek ez a fajta tapasztalati megvalósulása egészen magával ragadja a betérő vásárlókat. A bevonódást tovább mélyítik azok a digitális megoldások, amelyek az interaktív kiterjesztett valóság (AR) élményét nyújtják:

  • a vásárlók digitális kapcsolatba léphetnek a kávémárka híres séfjeivel, vagy
  • megismerhetik azokat a kávétermelőkkel, akik fenntartható gazdálkodással biztosítják a mennyei Nespresso kávék alapanyagát.

A fenntarthatóság a siker elengedhetetlen kritériuma

A Nespresso – felismerve a környezetre gyakorolt hatás fontosságát – globálisan törekszik arra, hogy megfeleljen a klímaváltozás, az egészséges jólét és a hatékony erőforrás-felhasználás kritériumainak. A vállalat az új üzletekben fenntartható berendezési és design koncepciót alkalmaz, amely törekvés 2017 óta szerves részét képezi az újonnan kialakításra kerülő boltok tervezésének.

A most megnyitott bécsi zászlóshajó üzletben a világon elsőként értékesítenek felújított kávéfőzőket is. Emellett rendelkezésre áll az a lehetőség, hogy a vásárlók leadják a régi kávékapszulákat az újrahasznosítási sarokban. Ugyanitt azt is megtekinthetik az interaktív terminálok segítségével, hogy a vállalat miképp hasznosítja újra azokat.

 

Fotók: Philipp Lipiarski

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük