Kiskereskedelmi üzletet nyitott New Yorkban a világ elsőszámú internetes keresőjét jegyző Google, ami önmagában is szóra érdemes. Az innovatív óriásvállalat a márka értékeihez és imázsához méltó merchandising ötletekkel rukkol elő az új üzletben. A fizikai bolt koncepciójának célja, hogy az eladóhelyi kihelyezések által a széles közönségnek is bemutassák azt a hozzáállást, amit a vállalat a mindennapi működés során is képvisel: Nevezetesen azt, hogy az általuk megalkotott termékek és szolgáltatások minden esetben az embereket segítik. De hogyan tudják ezt a bolti merchandising megoldások szemléltetni?

A Google márkához méltó design

Az üzlet koncepciójának megalkotására – brainstorming segítségével – számos ötletet vetett fel a tervező csapat. A valódi márkabolt a vállalat New York-i campusa közelében kapott helyet, ahol a vállalat központjában dolgozó mintegy 11.000 alkalmazott jelentős része is lakik. Az üzlet végleges kialakítása előtt ugyanakkor Kaliforniában modellezték le a tervezett koncepciót a vállalat egyik raktárában, ahol a designt és a technológiai megvalósulást is tesztelni tudták. Igazán érdekes tervezői munka lehetett.

Az eredmény pedig nem maradt el: az üzlethez közeledve már messziről látszanak a kirakatba kihelyezett LED-es megvilágítású függő dobozok, amik a termékek és funkcionalitások prémium jellegére hívják fel a bolt előtt elhaladó járókelők figyelmét. A Google-birodalomba belépve egy hatalmas üvegszerkezet ragadja magához a betérő látogatókat, ami egyszerre 24 nyelvre fordítja le a vásárlók beszédét. Az érdeklődő látogatók a Google-fordító és a mesterséges intelligencia technológiáinak kulisszái mögé is bepillanthatnak.

Interaktív vásárlói élmények segítik a vállalat értékeinek megtapasztalását

A Google első márkaboltjának kialakításakor olyan kihelyezések és eszközök kerültek előtérbe, amelyek a termékek és szolgáltatások – mint például a Pixel telefonok és Pixelbook megoldások, Nest termékek, vagy akár a Fitbit okosórák – megismerését és a márka értékeiben való elmélyülést helyezik fókuszba. Ezek a merchandising ötletek egyértelműen hozzájárulnak a Google iránti szenvedély és kereslet növekedéséhez.

A Google értékeinek és termékeinek bemutatását olyan interaktív tapasztalati élmények segítik, mint a szimulációs szobák, amelyekben a látogatók a valódi élethez hasonló körülményekhez között próbálhatják ki a termékeket és azok funkcionalitásait. Milyen hasznos megtapasztalás lehet ez egy nagyobb összegű vásárlás előtt, igaz? De hasonló hasznossággal bír a Nest galériafal is, amely a vállalat otthoni használatra tervezett termékeinek világába kalauzol el.

A fizikai boltban egy rendezvényterem is helyet kapott, ahol olyan események szervezésére lesz lehetőség, amelyek szintén a vállalat imázsát növelik: a tervek szerint Nest-termékekkel teletűzdelt főzőbemutatót, Pixel-kamerát népszerűsítő fotós alkalmakat, valamint YouTube-koncerteket is rendeznek majd itt. Az üzlet koncepcióját ügyfélszolgálat, szakértő tanácsadás és az online rendelések átvételének lehetősége teszi teljessé.

Válasz

Your email address will not be published. Required fields are marked *
Ezt használhatjuk HTML címkeként vagy attribútumként: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>