Kiskereskedelmi üzletet nyitott New Yorkban a világ elsőszámú internetes keresőjét jegyző Google, ami önmagában is szóra érdemes. Az innovatív óriásvállalat a márka értékeihez és imázsához méltó merchandising ötletekkel rukkol elő az új üzletben. A fizikai bolt koncepciójának célja, hogy az eladóhelyi kihelyezések által a széles közönségnek is bemutassák azt a hozzáállást, amit a vállalat a mindennapi működés során is képvisel: Nevezetesen azt, hogy az általuk megalkotott termékek és szolgáltatások minden esetben az embereket segítik. De hogyan tudják ezt a bolti merchandising megoldások szemléltetni?
A Google márkához méltó design
Az üzlet koncepciójának megalkotására – brainstorming segítségével – számos ötletet vetett fel a tervező csapat. A valódi márkabolt a vállalat New York-i campusa közelében kapott helyet, ahol a vállalat központjában dolgozó mintegy 11.000 alkalmazott jelentős része is lakik. Az üzlet végleges kialakítása előtt ugyanakkor Kaliforniában modellezték le a tervezett koncepciót a vállalat egyik raktárában, ahol a designt és a technológiai megvalósulást is tesztelni tudták. Igazán érdekes tervezői munka lehetett.
Az eredmény pedig nem maradt el: az üzlethez közeledve már messziről látszanak a kirakatba kihelyezett LED-es megvilágítású függő dobozok, amik a termékek és funkcionalitások prémium jellegére hívják fel a bolt előtt elhaladó járókelők figyelmét. A Google-birodalomba belépve egy hatalmas üvegszerkezet ragadja magához a betérő látogatókat, ami egyszerre 24 nyelvre fordítja le a vásárlók beszédét. Az érdeklődő látogatók a Google-fordító és a mesterséges intelligencia technológiáinak kulisszái mögé is bepillanthatnak.
Interaktív vásárlói élmények segítik a vállalat értékeinek megtapasztalását
A Google első márkaboltjának kialakításakor olyan kihelyezések és eszközök kerültek előtérbe, amelyek a termékek és szolgáltatások – mint például a Pixel telefonok és Pixelbook megoldások, Nest termékek, vagy akár a Fitbit okosórák – megismerését és a márka értékeiben való elmélyülést helyezik fókuszba. Ezek a merchandising ötletek egyértelműen hozzájárulnak a Google iránti szenvedély és kereslet növekedéséhez.
A Google értékeinek és termékeinek bemutatását olyan interaktív tapasztalati élmények segítik, mint a szimulációs szobák, amelyekben a látogatók a valódi élethez hasonló körülményekhez között próbálhatják ki a termékeket és azok funkcionalitásait. Milyen hasznos megtapasztalás lehet ez egy nagyobb összegű vásárlás előtt, igaz? De hasonló hasznossággal bír a Nest galériafal is, amely a vállalat otthoni használatra tervezett termékeinek világába kalauzol el.
A fizikai boltban egy rendezvényterem is helyet kapott, ahol olyan események szervezésére lesz lehetőség, amelyek szintén a vállalat imázsát növelik: a tervek szerint Nest-termékekkel teletűzdelt főzőbemutatót, Pixel-kamerát népszerűsítő fotós alkalmakat, valamint YouTube-koncerteket is rendeznek majd itt. Az üzlet koncepcióját ügyfélszolgálat, szakértő tanácsadás és az online rendelések átvételének lehetősége teszi teljessé.