Ha közelebbről megnézzük, elképzelhető, hogy még nem volt olyan kiemelt szerepe a polcszerviznek, a polcképnek, mint manapság, amikor az áruház koncepciója szinte újjászületik. De vajon milyen szerepet tölt be a kereskedelem színterén a jövő áruháza, és milyen külsőségei lesznek? Mutatjuk azokat az innovatív megoldásokat, amelyek az új utakat törik az áruházak lábai előtt.

Új polckép, újrapozícionálás. Az áruházak jövője

2023-ban kezdődik az áruházak jövője?

Amerikai trendelemzők szerint ebben az évben nagy kihívásokkal kell megküzdeniük az áruházaknak. Jóslataik szerint az év még hátralevő része rengeteg redőnylehúzást és törölközőbedobást fog hozni a kereskedelemben. Még azok az áruházláncok sincsenek biztonságban, amelyek elég jól átvészelték az egyre komolyabb megélhetési válságot az előző évben – állítja a Business Insider beszámolója. A hagyományos áruházakra több veszély is leselkedik: a fogyasztók a erősödő infláció hatásaként kevesebbet költenek, és egyre inkább a webes vásárlások felé tolódik a piac.

Megoldásként az sejlik fel a horizonton, hogy az áruházak a puszta vásárlást mellékessé téve olyan élményeket nyújtsanak a betérő embereknek, amiért érdemes fizikai üzletekbe járni. A későbbiekre is kiterjedő siker és növekedés kulcsa ebben rejlik.

Egy innovatív, inspiráló bolti élményt nyújtó kereskedelmi tér a jövőben is vonzani fogja a fogyasztókat. Azok a piaci szereplők, amelyek sikeresek tudnak maradni, magával ragadó, érzékekre ható élményt nyújtanak. Olyan érzetet, hogy muszáj időről időre betérni az áruházukba, mert aki nem teszi, lemarad valamiről. Ez az irány azonban nem jelenti, hogy a fizikai üzletek nem digitalizálódnak. Olyan minden igényt kielégítő, zökkenőmentes vásárlási élményt adnak, amelyben minden a termék megvásárlása irányába visz, az új termékek felfedezéséhez pedig eddig ismeretlen utak vezetnek.

Eljött a szemléletváltás ideje

Új életet lehelni az áruházunkba csak nézőpontváltással tudunk. Az áruházak korábbi, pusztán kereskedelmi egységként való értelmezésétől el kell jutnunk odáig, hogy a fogyasztókat ma és a jövőben már csak olyan hely vonzza, ahová célirányosan látogatnak el.

Bemutatunk három innovatív áruházat, amely 4 fontos összetevőt valósít meg egyben úgy, hogy a vásárlók újra és újra vissza akarjanak térni és az üzlet virágozzon. Ez a 4 összetevő:

  • koncepció
  • kultúra
  • közösség
  • kapcsolódás (online)

USA: Megújult áruházi szemlélet

Plano, New York és Austin, ebben a három USA-beli városban nyílt 2017-ben Neighborhood Goods áruház. Hamarosan azonban a 4. is megnyitja kapuit, újszerű és közösségközpontú filozófiával.

Az áruház minden csütörtökön 5-10 márkától mutat be valami újat, így érdemes a vásárlóknak visszatérni az üzletbe egy előre tervezhető időpontban. Egy rendszeresen megújuló, nagy odafigyeléssel kitalált és vezetett pop-up üzlethez hasonló koncepció ez. Újszerű történetmesélés dinamikus környezetben. A vásárlók új módon kerülhetnek kapcsolatba kedvenc márkáikkal, a márkák pedig kihasználhatják a bolti megjelenés pop-up jellegét, pl. adatokat gyűjthetnek és új koncepciókat tesztelhetnek.

Innovatív áruház az USA-ban

Valamennyi Neighborhood Goods áruház arra törekszik, hogy kiszolgálja a kimondottan helyi igényeket úgy, hogy közben tartalmas kapcsolatot épít a vásárlóival. Olyan közösségépítő programok is társulnak a vásárlási élményhez, mint pl. koncertek, élő podcast felvételek, konferenciák. Az egyes áruházak sajátosságához a helyi ízlést kiszolgáló éttermek is sokat hozzátesznek.

Madrid: színpadias installációk

A Madridban 2022-ben nyílt WOW Concept új szintre emeli az élményalapú áruházi értékesítést. Színpadias installációk, digitális integrációk segítik a vásárlói élmény növelését. A 6 emeletes áruház minden szinten más- és más tematikával rukkol elő, különböző márkák kollekcióit felvonultatva.

Innovatív áruház, látványos polckép, üzletkép Madridban

A boltkép lenyűgözően maximalista. Aki ide betér, nem tud nem fotózni. És lehet tippelni, hány százalékuk osztja meg másokkal is az élményt a közösségi felületeken. A csodás belsőépítészeti megoldások így vírusmarketinget indítanak útjára. Látványos, hatalmas szobrok és installációk színházi atmoszférát adnak a térnek, intenzív virtuális élményekkel társítva fejtve ki a témák részleteit.

A fizikai boltban tapasztalható élményeket a gyakorlatilag mobiltelefonjukban élő, digitálisan gondolkodó célcsoport igényeire szabták. A vásárlók pl. push értesítésekkel igazodhatnak el a boltban, így találva meg az egyes termékeket. A próbafülkében pedig képernyő jelzi ki, milyen ruhát érdemes még felpróbálniuk.

Az állandó ötletek és kínálat mellett rendszeresen érkeznek „vendégségbe” is márkák. Így a fogyasztók mindig tudják, hogy újdonságra bukkanhatnak, ha betérnek az áruházba.

Hongkong: nem csupán bolt, kulturális esemény

Mindig szembemenni a trendekkel – a hongkongi K11 Musea 2019-es indulása óta ezt a szemléletmódot követi. Az éppen aktuális kiskereskedelmi trendeket figyeli ugyan, de sajátosan ötvözi a kultúrát a kereskedelemmel. Mit jelent ez?

Hongkongi innovatív áruház, megújult vásárlási élmény

Amellett, hogy több mint 250 márka kínálatából válogathatnak a fogyasztók, jelentős kulturális eseményeket is szervez, valamint edukációs élményt is ad az áruház. A K11 Musea otthont ad 70 étteremnek és 100 helyi és külföldi képzőművész és dizájner installációjának. A kulturális eseményekért pedig érdemes ellátogatni az áruházba, ezt az élményt online vásárlás nem helyettesíti. A programok sokszor olyan nagyszabásúak, hogy egy egész napot el lehet tölteni a K11 Musea-ban, és a vásárló nem azzal tér haza, hogy csupán egy boltban volt. Sokkal több ez már annál.

Te is szeretnéd felfrissíteni bolti megjelenésedet vagy új polcképre van szükséged? Keress minket bizalommal! Tapasztalt csapatunk hipermarketekben kihelyezett termékeid polcszervizét is vállalja.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük