Egy olyan időszakban, amikor az élmény legalább annyira fontos – ha nem fontosabb – mint maga a termék, a japán fényképezőgép-gyártó Fujifilm megnyitotta a „Fényképezés Házát” (House of Photography) London szívében. A hely úgy került kialakításra, hogy 360-fokos érzékszervi élményt nyújtson, ahol a lelkes amatőrök, profik és hétköznapi vásárlók felfedezhetik a Fujifilm teljes termékválasztékát és nyakig elmerülhetnek benne – kamerák, lencsék és nyomtatási megoldások várnak rájuk.

A House of Photography nem más, mint egy olyan játszótér, amelyet a fényképezés szerelmeseinek építettek. Belépéskor a vásárlók az Instax játékzónában találják magukat, ahol barátaikkal együtt fotókat készíthetnek és nyomtathatnak ki. Ezek a fényképek később fel is bukkannak a Share Your London részen található videófalon.

Még mindig a földszinten maradva, a boltban megtalálható egy mini színpad is, ahol a környékbeli vállalkozások rendszeresen bemutatják, hogy mihez értenek. Van egy Wonder Photo Shop névre hallgató részleg is – ez egy olyan koncepció, amely világszerte egyre inkább iránymutatóvá válik a Fujifilm nyomtatással és fénykép-ajándékozással kapcsolatos szolgáltatásai terén.

A vásárlóknak arra is lehetősége nyílik, hogy a lencse túloldaláról fedezzék fel az egzotikus, virágok által borított élő falat, amely a különféle színek és textúrák valóságos orgiáját kínálja.

A teljes első emelet olyan kreatív alkotásra, ötletmegosztásra és anyaghasználatra bíztat, amely a hagyományos japán felületek újraértelmezését jelenti. Ráadásul kombinálja a kreativitást, a társas interakciót és a fényképezés tudományát számos, ingyen használható közösségi stúdióval, egy speciális szemináriumi zónával és egy galéria részleggel, ahol a híres fényképész Markus Klinko David Bowie-ról készült portréi láthatók.
Működik egy butik is, ahol a vásárlók szakértőkkel konzultálhatnak a különböző kamerákról, lent a pincében pedig egy klub található – egy nyugis hely a profi fotósok és klubtagok számára egy kis barátkozásra és eszmecserére.

Ez az üzlet nem az értékesítésre és a profitra helyezi a hangsúlyt, sokkal inkább a kreativitásra és együttműködésre koncentrál.

A kereskedelem világa folyamatosan fejlődik, de a vásárlók a fizikai boltok helyett mindinkább az interneten költik el a pénzüket. Azonban azok a kereskedők továbbra is jól fognak teljesíteni, akik arra összpontosítanak, hogy márkakörnyezetben egyedi, személyes élményt kínáljanak a fogyasztóknak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük