Ahogy a világ fokozatosan kezd magához térni a koronavírus járvány által okozott válságból, a kereskedők nagy erőkkel vizsgálják, hogy milyen módszerekkel lehetne visszatérni az értékesítés válság előtti szintjére és újra növekedési pályára állni. Azonban a napnál is világosabb, hogy a szokásos üzletmenethez nem lesz egyszerű a visszatérés. A járvány alatt a kereskedők a korábbinál jobban rászorultak a digitális szolgáltatások bevezetésére. Ezzel párhuzamosan a technológiához értő és társadalmi tudatossággal döntő Z-generáció hangja felerősödött. Mindezek következményeként a kereskedőknek alaposan át kell gondolniuk, hogyan működjenek a jövőben.
5 fontos lépés, amellyel a kereskedők az új környezetben – a digitális technológia segítségével – sikeresek lehetnek:
-
A fogyasztó márkájának támogatása
A Z-generációhoz tartozók vágynak a sikerre és arra, hogy pénzt keressenek, mivel egy olyan világban nőttek fel, ahol igen nagy az anyagi bizonytalanság. Ez a generáció mindegyik másiknál küldetéstudatosabb és célratörőbb. A kereskedők úgy profitálhatnak ezekből az ambíciókból, ha érvényesülési lehetőségeket kínálnak számukra. A jellemzően egyszemélyes vállalkozások ez irányú törekvéseire úgy alapozhatnak, hogy segítik őket szaktudásukkal illetve olyan platformokkal, ahol a fogyasztók a saját vállalkozásukat működtethetik.
Például ezt kínálja a szépségápolási cikkeket forgalmazó Ipsy, amely lehetőséget biztosít követőinek arra, hogy egy valódi szépségstúdiót használhassanak üzleti célra – a vállalkozókat a közösségi médiában közzétett posztjaik gyakorisága és minősége alapján választják ki.
-
Közösségek és helyi ügyek újragondolása
A Covid-19 járvány miatt megnőtt a közösségek és a helyi ügyek fontossága. A márkák online közösségekkel teremthetnek kapcsolatot. Az általuk létrehozott csoportokban összegyűlnek és megbeszélhetik az őket érdeklő témákat. A fogyasztókra közösségként érdemes tekinteni, nem pedig célközönségként.
-
Foglalható márkaidő és ráhangolódás
Az újraértelmezett bolti élmény kulcsfontosságú a kereskedők számára abban, hogy a járvány után visszacsábítsa a vásárlókat az üzletekbe. A vásárlás legyen élményalapú, nem pedig termékközpontú. Ez úgy érhető el, ha a vásárlók számára lehetővé válik, hogy időpontfoglalással vagy jegyek megváltásával gyakrabban részesülhessenek személyre szabott szolgáltatásokban. Biztonságos vásárlásról van szó, miközben a felfedezés érzése és öröme sem vész el. A Z-generáció az idősebbekhez képest hajlamosabb úgy tekinteni a vásárlásra, mint közösségi élményre.
-
Személyre szabott vásárlás
A kontroll, illetve annak érzete hihetetlenül fontossá válik a koronavírus utáni világban. Ennek két fő oka van. Az egyik, hogy az elmúlt hónapokban sokkal kevesebb jutott belőle az embereknek, mint korábban. A másik, hogy a kontrollérzet növelésének higiéniai és biztonsági okokból is jelentősége van.
Ennek a lépésnek a technológia áll a középpontjában, leginkább az olyan applikációk, amelyek segítségével a fogyasztók többet tudhatnak meg a termékekről – hogy néz ki az áru, van-e belőle raktáron, milyen méretben kapható, stb. Ezen felül az eladók online segítségét is lehet kérni, ha valaki igényli, miközben kéretlenül nem zargatja senki a vásárlót.
-
Teljesség a figitális (fizikai+digitális) élet segítségével
A digitális technológia fejlődése megteremti a vásárló saját virtuális vásárlási élményének lehetőségét. A Superpersonal nevű applikáció a felhasználó arcát hasonló tulajdonságokkal rendelkezők méreteivel párosítja, így lehetővé teszi a virtuális ruhapróbát a vevők számára.