Most, hogy egyre magasabbak a bolti négyzetméter-költségek, egy túrafelszerelés-gyártó vállalat hogyan tudja bemutatni az összes termékét? A Columbia Sportswear Co. leányvállalata, a Mountain Hardwear Inc. kifejlesztett egy innovatív kiterjesztett valóság (AR) alkalmazást, amelynek segítségével a fogyasztók teljesen újszerűen vásárolhatnak túrafelszerelést.
Az informatív élmény lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy virtuálisan kipróbálják a termékeket, megtapasztalva, mekkorák, milyen színűek és mennyire illenek össze a valóságban. Nem kell elhagyniuk az otthonukat vagy az irodájukat sem, mégis láthatják, befér-e két hálózsák a sátorba, mennyire passzolnak a színek, vagy egy hátizsák jól mutat-e a sátor és a hálózsák mellett. Ez a speciális vásárlási élmény nem csak abban segít a fogyasztóknak, hogy megalapozottabb döntéseket hozzanak, hanem abban is, hogy rövidebb ideig tartson a vásárlás és kevesebbszer kelljen visszaküldeniük a megvásárolt árut.
Mivel egyre kevesebb négyzetméter áll rendelkezésre az üzletekben, a Mountain Hardwearnek nincs lehetősége minden termékét közszemlére tenni. „Ez az alkalmazás remek eszköz arra, hogy legyen egy bemutatótermünk, ahol az összes termékünk megtekinthető” – mondta el a vállalat márkastratégiai igazgatóhelyettese.
Az alkalmazás értékesítési eszközként is jól funkcionálhat, ezért a Mountain Hardwear kifejlesztette egy második változatát is, amely lehetővé teszi a partnerek számára, hogy az applikációt a bolti értékesítési folyamat támogatására használják. A technológia segítségével négyzetméterek spórolhatók meg, miközben a vásárlók mégis megismerkedhetnek a termékekkel.
A tavaszi bevezetés sikerének köszönhetően a Mountain Hardwear még több pénzt fektet ebbe az eszközbe, teljes szortimentjét integrálva. A következő alkalmazás a téli sportokra koncentrál majd, és idén ősszel jön ki.