Az IHL Group „Boltnyitások és bezárások igaz története” című jelentése szerint semmiképpen nincsenek megszűnőben a fizikai üzletek. Az amerikai piacot feltérképező jelentés szerint, minden egyes boltokat bezáró cégre 5,2 boltokat nyitó vállalat jut. A kereskedelem minden szegmensére igaz, hogy több vállalat nyit új üzleteket, mint amennyi bezár. Még a sokszor eltemetett nagyáruház kategóriában is több a boltnyitás, mint a boltbezárás.

Valójában a nemrégiben tapasztalt boltbezárási hullám kiváltója csupán néhány vállalat volt. Mindössze 16 kereskedelmi lánc felelős az idén eddig végrehajtott boltbezárások 73%-káért. A fogyasztói várakozások egyre nőnek és fejlődnek, a kereskedőknek pedig nagy befektetéseket kell végrehajtaniuk a bolti élmény növelése érdekében.

Egy másik jelentés arról számol be, hogy a fogyasztók kétharmada úgy gondolja, az olyan technológiáknak köszönhetően, mint a kiterjesztett és a virtuális valóság, az okos próbafülkék és a bolti navigációs alkalmazások, nagyobb élménnyé vált a személyes vásárlás, mint korábban volt. Az önkiszolgáló kasszák, a bolton kívüli gyors áruátvétel és a mobilfizetés megkönnyítik és kényelmesebbé teszik a vásárlási folyamatot. Ezen megoldások bevezetése nem kevés pénzbe került, de úgy tűnik, megérte. Az USA-ban nőtt a boltok száma 2018-ban. Külön érdekesség, hogy ez a növekedés leginkább a kis boltoknak köszönhető: az expanzió legnagyobb nyertesei azok az üzletek voltak, ahol 5-nél kevesebben dolgoznak.

Mivel rengeteg milliárd dolláros márka van hatással arra, ahogy a kereskedelemre gondolunk, könnyű megfeledkezni arról, hogy az ágazatban valójában a kisvállalkozások vannak túlsúlyban: a szektor 98%-kát a kisvállalkozások teszik ki. Ennek a szegmensnek a pezsgése bátorító hatású lehet, mert az iparágunk jövőjét testesíti meg. Előfordulhat, hogy egy kisebb vállalkozás ma nyitja az első üzletét, de a következő évtizedben már ő lesz a legnagyobb piaci szereplő. Elég valószínű, hogy a vásárlási élményben 10 év múlva is fontos szerepet játszanak majd a fizikai boltok.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük