Az IKEA legutóbbi karácsonyi kampánya, a Connect to Disconnect, arra ösztönözte a családokat, hogy több időt töltsenek beszélgetéssel, és kevesebbet foglalkozzanak az elektromos kütyüjeikkel az ünnepek alatt.

A karácsonykor tradicionálisan együtt játszó családok szellemiségét szem előtt tartó, provokatív kampány jól ábrázolta, hogy a családtagok sikeresen meg tudják válaszolni a közösségi médiáról vagy a hírességek életéről szóló kérdéseket, de nehezebben boldogulnak azokkal, hogy hogyan találkoztak a szüleik, melyik a fiuk kedvenc zenekara, vagy mit tanult a nagymama.

Erre a jelenségre reagálva a lakberendezési áruházlánc előrukkolt egy társasjátékkal Familiarised (Ismerkedés) néven. A játék lehetővé teszi, hogy a családtagok többet megtudjanak egymásról.

Az IKEA kezdetnek a spanyol munkatársait, családtagjaikat és a márka „arcait” kérte fel a játékra, amelynek digitális változatát is elkészítette, de csak repülőgép üzemmódban, hogy ösztönözze az offline játékot.

Annak érdekében, hogy a dolgozóik, a vásárlóik és az ügyfeleik minél több minőségi időt töltsenek családjukkal, az IKEA az ünnepi időszakra elhallgattatta közösségi média csatornáit Spanyolországban. Ezzel az áruházlánc visszautalt a REI ruházati áruház #OptOutside kampányára, amelynek lényege az volt, hogy üzletei zárva tartottak a Fekete Pénteken, így dolgozóik a szeretteikkel tölthették az időt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük