„Ez nem egy bolt. Ez a hely minden, ami egy bolt nem” – mondja a Samsung.
A Samsung KX London egyik felkapott negyedében található. Az épület vizuálisan lenyűgöző, bármelyik irányból is közelítsen az ember, akkor is, ha éjszaka ki van világítva, mint egy karácsonyfa, és akkor is, ha nappal látjuk azokat a hatalmas, padlótól plafonig érő ablakokat, amelyek tulajdonképpen egy csókot formáznak.
Erőteljes első benyomás
Ahogy a vásárló belép az üzletbe, rögtön lenyűgözi a gyönyörű és hatalmas belső tér. A nagy belmagasság és a tágas tér tökéletes alapot teremtenek az élmények megéléséhez, és ezek az élmények érkeznek is nagy tempóban – elég megemlíteni a digitális graffiti falat a hatalmas digitális kijelzőn, a virtuális valóság technológiát alkalmazó számítógépes autóverseny játékokat, a kiterjesztett valóság alapú üzenőfát, a DJ Galaxy mix-zónát vagy a Samsung concept-autót.
A Samsung meglehetősen eklektikus programmal rukkolt itt elő (első ránézésre úgy tűnik, a program fő célja az Y generáció meggyőzése arról, hogy újra látogasson el ide).
A helyet úgy alakították ki, hogy a látogatók hódolhassanak szenvedélyeiknek, folyamatosan jóga és fitnesz programok, számítógépes játékok, a tudomány és technológia érdekességei, valamint ételek és italok csábítják a betérőket.
A legemlékezetesebb élmény a „személyre szabás zóna”. Egy elsőre talán furcsának tűnő, de rendkívül magával ragadó fatojás-nyomtató segítségével bárki létrehozhat egy kis „3D-és tojás én”-t. Egy appban lehet kiválasztani, milyen haja, arca és mintázata legyen, aztán pedig végig lehet követni, ahogy a kis fatojás magára ölti hasonmásunk alakját, majd haza is vihetjük azt – és mindezt ingyen.
A termékeket háttérbe szorítja a szórakozás
Az üzletbe belépve abba az időszakba csöppenünk, amikor a Reklámőrültek (Mad Men) c. sorozat játszódik, mivel három, az 1960-as évek stílusában berendezett TV-szoba fogad. Ahogy leülünk az egyik kanapéra, megjelenik Brent és személyesen mutatja be a különféle TV-készülékeket, valamint a boltban is körbevisz.
Brent szakértő asszisztálásával a TV életre kel és egy autóversenynek tűnő számítógépes játék indul el a képernyőn.
Van egy nagy konyha is, ahol „intelligens dolgokat” mutatnak be, mint például a Family Hub hűtőszekrény, a QuickDrive mosógép vagy az úgynevezett vasalószekrény.
A márkaélmény motorja
Ami azt illeti, az üzlet leglenyűgözőbb részét nem is azok a termékek jelentik, amelyekre számít az ember, hogy ott lesznek, hanem azok az élmények, amelyekkel nem kalkulál. Hallott már valaki például a Samsung autóról? Ez a koncepcióautó egy régóta tartó, a Samsung és a Renault közötti együttműködés eredménye. Tényleg ez volt a legnagyobb és egyben legkellemesebb meglepetés, amely bemutatja, mennyire „okos” márka is a Samsung, egy olyan brand, ami igazán intelligens gondolkodásra képes és rendkívüli digitális felhasználói élményt kínál. A Samsung KX-ből mindenki azzal az érzéssel indul haza, hogy a Samsung bizony sokkal több, mint csupán egy okostelefon-gyártó.