Egy egyesült államokbeli felmérés arra az eredményre jutott, hogy az utóbbi időkben sokat nőtt az LMBTQ közösség támogatottsága. Az elfogadás és támogatás azonban nem általános. Ez pedig a fogyasztói márkák terveiben komoly kihívásokat jelenthet.
A GLAAD (egy LMBTQ média-érdekképviseleti szervezet) internetes felmérését idén februárban végezte el egy 2533 főből álló mintán. A megkérdezettek 18 évesek vagy annál idősebbek voltak. Az eredmény automatikusan vonhatná maga után azt a megállapítást, hogy érdemes ennek a csoportnak a megszólítására törekedni a trade marketing és a fogyasztókkal való kommunikáció során. Ám ez nem ilyen egyenes út, hiszen az ellenérzéssel rendelkezők tábora is igen népes. Amikor egy fogyasztói márka az egyik célcsoportot (a támogatókat) megszólítja, az LMBTQ-közösséget még elutasítókat épp elidegeníti magától.
LMBTQ merchandising
Sosem volt még ennyi támogatója az egyenlő jogoknak, és ez felforgathatja a kiskereskedelmi piacot, csak még nehéz megjósolni, hogy hogyan.
A GLAAD legújabb éves „Accelerating Acceptance” tanulmánya arról ír, hogy rekordszámú nem-LMBTQ amerikai támogatja a meleg, leszbikus, biszexuális, transznemű és queer közösségbe tartozók egyenlő jogait. A jelentés szerint ezen jogok támogatottsága az USA-ban a nem-LMBTQ emberek körében korábban még nem volt ilyen szintű.
Vállalati felelősségvállalás
A tanulmányból az is kiderül, hogy nagyon sok nem-LMBTQ amerikai állampolgár gondolja úgy, hogy nem elég statisztikai adatok által az eddigi legmagasabb szintre emelni az esélyegyenlőség támogatását, hanem ennek a tettekben is meg kell nyilvánulnia. A kitöltők szerint a vállalatoknak be kellene vonniuk és nyilvánosan támogatniuk az LMBTQ-közösséget a munkaerő-felvételi gyakoralataikba. Emellett a cégek szponzoráció és reklámozás által is támogathatnák a közösséget. A tartalomkészítőknek és a vállalati vezetőknek elszántan kell példát mutatni és reagálni az LMBTQ-közösséget érő támadásokra és gyűlöletre. Ide értendő a vállalatoknál dolgozó LMBTQ-alkalmazottak és a termékeiket fogyasztók védelme is.
Limitált szériás termékek a pride-hónapra
Júniusban, a pride-hónap előtt a Targer áruházlánc bejelentette, hogy eltávolítja a Pride-hoz kapcsolódó merchandising termékeket az üzletei polcairól, vagy áthelyezi őket. A vállalat indoklásában szerepelt, hogy dolgozói fenyegetéseket tapasztaltak munkavégzésük közben.
Az Anheuser-Busch sörfőzde viszont a Bud Light-tal közösen közzétett egy videót az éppen akkor folyamatban lévő NCAA March Madness tornáról, amelyben a transznemű influencer, Mylan Mulvaney szerepelt.
Nagy márkák döntenek úgy évről évre, hogy egyre több limitált szériás terméket dobnak piacra a Pride-hónapra. Ezek többnyire szivárványszínű vagy egyéb LMBTQ-szimbólummal jelölt termékek az üdítőitaltól vagy süteménytől az illatszereken át a divatáru-cikkekig.
Szeretnél hasonló merchandising és trade marketing ötleteket megvalósítani a termékeid értékesítésében? Keress minket bizalommal!