Mivel a szépségápolási és a wellness ágazat is szárnyal, a Boots gyógyszertár-lánc is próbálja kivenni a részét a konjunktúrából nemrég megnyitott 2,650m²-es londoni üzletével.

Az új kétszintes zászlóshajó üzlet koncepciója egyértelművé teszi, a Boots elkötelezte magát a kevesebb, de minőségi üzlet mellett – a folyamat motorja pedig a lánc jelenleg is zajló „szépségápolási átalakulás” programja.

Technológia és szépségápolás

A könnyen átlátható elrendezésű boltban van „szépségápolási zóna”, „wellness zóna” és „hajápolási zóna”. A földszinten található szépségápolási szekció úgy nyüzsög, mint egy felbolydult méhkas, sokkal inkább hasonlít egy nagyáruház kozmetikai részlegére, mint arra a néhány polcnyi kozmetikai termékre, amelyekhez a Boots üzletekben hozzászokhattunk. Itt találhatók meg 32 vadonatúj márka termékei, a vásárlóknak pedig márkanagykövetek segítenek kiválasztani a számukra megfelelő árucikket.

A digitális technológia mindenhol felbukkan, legyen az szokványos marketing célú márkaüzenet vagy interaktívabb technológia, mint például a színárnyalat-választók vagy a kiterjesztett valóság (AR) tükrök.

Rugalmas wellness zónák

A boltban megtalálhatók úgynevezett „trend zónák” is, amelyek arra biztatják a vásárlókat, hogy ismerkedjenek meg alaposabban a különféle termékcsaládokkal. A legmenőbb új wellness termékösszetevő a CBD külön hellyel rendelkezik, a szezonális termékkategóriákra pedig „reflektorfények” hívják fel a figyelmet.  

Ezek az apró finomságok segítenek a vásárlóknak abban, hogy szükségleteik alapján böngésszenek a termékkategóriák között. Az üzletben ezen kívül vannak termékbemutatókra kijelölt helyek is, amelyek legfőbb célja, hogy párbeszéd jöjjön létre az eladók és a vásárlók közt, a vevők megismerkedjenek a termékekkel és kipróbálják őket.

Központi helyet kapott egy olyan pult, amely a nagy wellness felfedezések helyszíne lehet, hiszen itt kerülnek bemutatásra az egészségügyi és fitnesz technológiai megoldások.

Ez az üzlet kínálja a Boots valaha volt legnagyobb wellness termékválasztékát, mégpedig egy igen holisztikus filozófiával, miszerint, „ami jó neked, az jó a bolygónak is.” A termékek közt megtalálhatók fenntartható piperecikkek és környezetbarát higiéniai és bőrápolási termékek.

Lazíts és pihenj

Nagyon jó ötlet volt az úgynevezett rehidratációs állomás kialakítása, ahol a vásárlók megtölthetik saját vizes palackjukat, vagy éppen vehetnek is vizet, és amelynek célja az újrahasználható palackok népszerűsítése. A kút mellett olyan kiegészítő termékek kerültek kihelyezésre, mint a fájdalomcsillapító pezsgőtabletták és egyéb „vizes” termékek.

Élelmiszerek is kaphatók a wellness zóna mellett, ahol a Boots népszerű élelmiszer kínálata megújult formában érhető el, hiszen a magas cukortartalmú snackek és energiaitalok kikerültek a kínálatból.

A gyógyszertár szekció egy kicsit távolabb helyezkedik el az általános bevásárló résztől, így minden vásárló elegendő személyes térhez juthat, miközben pedig úgy került kialakításra, hogy barátságos hangulatú tér legyen, ahol „jó tanáccsal és gyógyszerekkel” várják a vásárlókat. Vannak a közelben privát konzultációs szobák is, és kialakítottak egy olyan helyet is ahol a vevők leülhetnek egy kicsit pihenni.

Kérdés, hogy menyire van itt mód a lazításra, a sok izgalmas új szépségápolási és wellness trend közepette!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük