Szenzorosok számára befogadó merchandising a Lego boltjaiban

100-nál is több boltját alakítja át az USA-ban és Kanadában a Lego, hogy a neurodivergens vásárlók is örömmel térjenek be hozzájuk. Nem ez az első ilyen kezdeményezés az Egyesült Államokban, és más országokban is egyre többször tapasztalható, hogy a kiskereskedelmi egységek kialakításakor figyelmet fordítanak a fogyatékkal élők igényeire is. Nevezzük ezt röviden és érhetően befogadó merchandisingnak.

Befogadó merchandising: szenzorosok számára átalakítja boltjait a Lego

Tovább

Starbucks merchandising: íme, a washingtoni üzlet befogadó terei

Még VIDEÓ-n is megtekintheted, hogyan alakította át a Starbucks egyik washingtoni üzletét akadálymentes, befogadó térré. Egyértelműen innováció a mechandising területén, hogy a világhírű kávézólánc a fogyatékkal élők számára is szeretne vonzóvá válni. Cikkünkben mutatjuk a részleteket.

Innovatív merchandising: fogyatékkal élők számára befogadó tereket alkot a Starbucks Tovább

Egészségügyi merchandising: a kórházi kiskereskedelem innovációja

A kórházak és orvosi rendelők általában nem helyeznek nagy hangsúlyt az ügyfélélményre, ezért a kórházi ajándékboltok és kávézók gyakran “szürkék”, a termékek minősége pedig általában közepes. A Hydra Health próbálja megváltoztatni ezt a hozzáállást, és magasabb színvonalú termékekkel és szolgáltatásokkal kívánja gazdagítani a kórházi környezetet. Vajon milyen jövőt hoz a kereskedelemben a kórházi merchandising új korszaka?

Kórházi merchandising új korszaka

Tovább

Innováció a boltokban: itt vannak az első kassza és eladó nélküli üzletek

Az önálló pénztárosok, eladó nélküli üzletek egyre inkább a jövő irányába mutatnak, és ez már nem is olyan távoli. A Világgazdaság cikke szerint 2024-re teljesen átalakulnak a magyarországi üzletek, és a technológiai forradalom berobban a kiskereskedelemben. Ezáltal egy újfajta merchandising jelentkezik az áruházakban, amely forradalmasítani fogja a vásárlási élményt.

Merchandising: boltok kassza és eladó nélkül

Tovább

Kiskereskedelmi trendek 2024-re – 2. rész

Ahogy előző cikkünkben beharangoztuk, a kiskereskedőknek idén világmegváltó dolgokkal is foglalkozniuk kell, ha szeretnének hitelesek maradni vásárlóik számára. Fel kell nőniük a 2024-es évet meghatározó kiskereskedelmi trendek megvalósításához. Ágazatközi együttműködésekre, a vállalaton és a márkán túlmutató projektekre lesz szükség, ha talpon akarnak maradni, és a luxuspiacnak is foglalkoznia kell a környezettudatos vásárlói igényekkel. Cikkünk 1. részében már olvashattál a 3 fő irányról, és itt hozzuk a folytatást.

2024. évi kiskereskedelmi trendek

Tovább

Kiskereskedelmi trendek 2024-re – 1. rész

Az üzletek és a merchandising területén egyre jobban terjed az az új szemlélet, amely ösztönzi a kiskereskedőket, hogy közösen dolgozzanak a világ aktuális problémáinak megoldásán. A márkáknak ki kell lépniük a komfortzónájukból, és fel kell vállalniuk ezeket a kihívásokat, amelyek már nem csak az egyénekre, hanem az egész ágazatra kihatnak. Két részes cikkünkben féltucatnyi kiskereskedelmi trendek mutatkoznak be, amelyek megkerülhetetlenek lesznek a 2024-es évben.

2024. évi kiskereskedelmi trendek

Tovább

Polckép: a növényi alapú élelmiszerek térhódítása a Billában

2023. végén új stratégiai döntést hozott az osztrák BILLA szupermarketlánc a polckép tekintetében. A „PFLANZILLA-világ” fantázianévre keresztelt, 150 növényi alapú élelmiszerrel teli részleg 21 osztrák szupermarketben kap területet. Hosszabb távon még ennél is nagyobbat álmodott a cég. Olvasd tovább, érdemes!

Polckép növényi alapokon Tovább

Bolti élmények a Z generáció szerint – 2. rész

Az előző blogbejegyzésünkben beszámoltunk egy amerikai kutatásról, amely a Z generáció fizikai boltokkal szemben támasztott igényeit igyekezett feltérképezni, megértve ezt a fogyasztói csoportot, és mélyre ásva pszichológiájukban. A felmérés a Z generáció tagjainak négy archetípusára bukkant, illetve sok válaszadót ezek hibridjeként azonosított be. Ha nem emlékszel, milyen viselkedési és elvárási típusokat említettünk az előzményben, akkor olvasd át, és utána gyere vissza a folytatáshoz.

Milyen vásárlói élmények vonzák a Z generációt a fizikai boltokba

Tovább