Az előző blogbejegyzésünkben beszámoltunk egy amerikai kutatásról, amely a Z generáció fizikai boltokkal szemben támasztott igényeit igyekezett feltérképezni, megértve ezt a fogyasztói csoportot, és mélyre ásva pszichológiájukban. A felmérés a Z generáció tagjainak négy archetípusára bukkant, illetve sok válaszadót ezek hibridjeként azonosított be. Ha nem emlékszel, milyen viselkedési és elvárási típusokat említettünk az előzményben, akkor olvasd át, és utána gyere vissza a folytatáshoz.

Milyen vásárlói élmények vonzák a Z generációt a fizikai boltokba

Az 5 fő vásárlói élmény, amire a Z generáció tagjai a fizikai üzletekben vágynak

  1. A Z generáció azt szeretné, hogy a márkaértékek a fizikai környezetben is megmutatkozzanak
    A fogyasztók közel egyharmada nyilatkozott úgy, hogy előnyben részesíti a márkaértékeket tükröző üzenetküldést az üzletben. Ezek közül a fenntarthatóság a legkritikusabb. Ez 10%-kal jelentősebb tényező az Erkölcsi szószóló és az Új tökéletes fogyasztói archetípusoknak, mint a Boldogan leválók vagy a Rugalmas megvalósítók számára.

    „Ez még mindig egy fiatal generáció, amely még csak most kezdi a karrierjét, még mindig nagyrészt a szüleivel él. Fenntartható vásárlói döntéseket akarnak hozni, de továbbra is az alacsony költségek motiválják őket” – nyilatkozta Melissa Gonzalez, az MG2 igazgatója és a Lion’esque Group alapítója. – „De azok, akik ezt előnyben részesítik a fenntarthatóságot, várják, hogy a márkák még tovább menjenek. Meg szeretnék érteni, hogyan készül a termék, milyen hatása van a termelésnek a környezetre, és hogyan hasznosíthatják újra vagy adhatnak neki második életet.”

  2. A bolti élményeknek a fogyasztók jó közérzete szempontjából pozitív erőt kell képviselniük
    A Z generáció érzelmi, fizikai és mentális szempontokra gondol, amikor meghatározza a jó közérzet fogalmát. Az elsősorban üzletben vásárló Z generációs fogyasztók kb. harmada számára a jóllét vezető tényező, bár ezt leginkább az Új tökéletes fogyasztók mondták el magukról. Az üzletek kialakításánál biztonságos és egészséges terekre vágynak. A felmérésben részt vett fogyasztók 44%-a „érzékeny próbafülke-élményeket” keres. Mit jelent ez? Tükrös, tágas helyiségeket, ahol több teret kapnak és privátabb próbálási élményben részesülhetnek.

    Tágas, tükrös próbafülke
    „A jó mentális közérzethet való kötődés intuitív módon nagyon is érthető, ha egy olyan generációra gondolunk, amely oly sok időt tölt a közösségi médiában. – mondta Gonzalez. Jelen van a radikális elfogadás konfliktusa, de az is, hogy hatalmas nyomást éreznek az influencerek és a hírességek részéről, akik folyamatosan megjelennek a hírfolyamaikban.”A modern vásárlási élményt adó próbafülkékről korábbi cikkeinkben is írtunk, pl.  az Innovatív áruházi koncepciók 2023-ban címűben.

  3. Inspiráló vizuális értékesítési élményekre vágynak
    A Z generáció fogyasztói az üzletekben is olyan törődést várnak, mint amilyet a közösségi média felületeiken kapnak. Az azonnali szociális visszaigazolás és az inspiráció egy alapvető mozgatórugó az esetükben. 42%-uk szerint a display-ek nagyon fontosak, míg 36%-uk az egész üzleten átívelő flow élményt keresi. A fogyasztók közel fele tartja úgy, hogy javítaná az élményt a közösségi média elemeinek digitális kijelzőkön vagy polctáblákon keresztül történő alkalmazása.
  4. Direkt technológiahasználatot akarnak
    A bolti technológiahasználati esetek két kategóriába tartoznak: operatív és tapasztalati. Míg a kiterjesztett valóságot és a gamifikációt (játékosítást) főként tapasztalati célokra említették, az önellenőrzés és a BOPIS (Buy-Online Pickup In-Store, azaz vásárolj online és vedd át az üzletben vásárlási mód) vezetett az operatív,  működési lehetőségek terén. Meglepő, hogy a kiterjesztett valóság esetében több Z generációs válaszadó vonzódott a megfelelő méret kiválasztásához és a valós felpróbálás lehetőségéhez, mint bármilyen interaktív dologhoz.

    Milyen vásárlói élmények vonzák a Z generációt a fizikai boltokba

  5. Vágynak rá, hogy a fizikai terek közel hozzák őket közösségeikhez
    A fogyasztók közel fele nyilatkozott úgy, hogy alternatív élményeket keres, amelyek lehetőséget teremtenek a márka közösségével való kapcsolatteremtésre. Ilyenek pl. a pop-up boltok vagy workshopok. Bár a Z generációs fogyasztók körében a pop-upok voltak a legnépszerűbbek, a márkáknak és a kereskedőknek rövid távú rendezvényekkel és fesztiválokkal kell izgalmat teremteniük, bevetve kreativitásuk javát. „Váratlan dolgokkal érdemes előrukkolni, amelyekben egy kis sürgető érzés is bele lett tervezve. Valami, ami limitált kiadású, amit sehol máshol nem kaphatnak meg. A Z-k szeretnek felfedezni dolgokat” – tette hozzá Gonzalez.

Ha szeretnél te is vásárlói élményekkel teli, vonzó fizikai boltot, keresd profi csapatunkat bizalommal!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük