Még VIDEÓ-n is megtekintheted, hogyan alakította át a Starbucks egyik washingtoni üzletét akadálymentes, befogadó térré. Egyértelműen innováció a mechandising területén, hogy a világhírű kávézólánc a fogyatékkal élők számára is szeretne vonzóvá válni. Cikkünkben mutatjuk a részleteket.
Az amerikai felnőttek kb. 25%-a él valamilyen fogyatékkal. A Starbucks az Amerikai Egyesült Államokban újonnan nyílt vagy felújított, saját tulajdonú üzleteiben az új Inkluzív Terek Keretrendszerét alkalmazza ennek a fogyasztói és dolgozói rétegnek a megfelelőbb kiszolgálása érdekében.
„A Starbucksnál kihívás elé állítottuk magunkat. Elképzeljük a lehetőségeket és közelebbről megvizsgáljuk, milyen sokféle módon kapcsolódnak hozzánk a partnereink és vásárlóink üzleteinkben minden nap. Az inkluzív üzleti keretrendszer létrehozása és skálázása központi szerepet játszik küldetésünkben, a kapcsolódásban.” – nyilatkozta Katie Young, a Starbucks üzleti működésért felelős alelnöke.
Az 1. ilyen, washingtoni üzlet lágyabb világítással és finomabbra hangolt „hangzással” rendelkezik a kellemesebb vizuális és audiovizuális kommunikáció terén, de a bolti dolgozói számára elérhető berendezések tekintetében is.
Innováció a Starbucks merchandisingban
Mik az újratervezett, befogadó Starbucks-üzletek fő elemei?
- Elektromos működtetésű ajtók: Az üzlet bejárati ajtajánál a lehető legtöbb helyen hosszú, függőleges nyomógomb lesz elhelyezve. Különböző magasságokból és szögekből is könnyen megnyomható;
- Hordozható POS rendszer: újításokat nyújt a vásárlók számára a jobb vásárlói élmény érdekében. Az állítható szögű állvány biztosítja a jobb láthatóságot, míg az intuitív és testreszabható elrendezés könnyebbé teszi a használatot. A hangsegítség és képernyőnagyítási lehetőségek segítenek a felhasználóknak, akik különböző igényekkel rendelkeznek. A menüelemek képei támogatják a nyelvi sokféleséget, míg a vizuális rendelésmegerősítések garantálják a rendelés pontosságát. Ezáltal a hordozható POS rendszer segít a jobb ügyfélszolgálat és hatékonyabb rendelésfelvétel biztosításában;
- A kerekesszékesek kiszolgálására alacsonyabb pultokat, az étel-ital átvételekor a jobb kommunikáció támogatására „kihajlásokkal” helyeznek el;
- Vásárlói rendelési állapotjelző táblák: a vásárló által leadott rendelésről friss vizuális információkat nyújtanak: hol tart a folyamatban és mikor vehető át;
- Optimalizált akusztika és világítás: A Starbucks törekszik, hogy olyan anyagokat használjon, amelyek csökkentik a hallókészülékeket zavaró háttérzajt és visszhangot. Továbbá olyan világítást terveztek, amely a lehető legkevésbé vakító, minimalizálja az árnyékokat, és csökkent minden olyan tényezőt, amely akadályozhatja a vizuális kommunikációt;
- Beépített eszközök tervezése: pl. a Starbucks Clover Vertica kávégépen nagyobb a tárcsa és a gomb, így a baristának könnyebb használni. Ezek vizuális (fény) és érintés általi megerősítést adnak, ha a kávé lefőtt;
- A különböző távolságok, magasságok, és ikonográfia kezelésére integrált környezetet hoznak létre az üzletben. A boltkép tervei több tájékozódási segítséggel támogatják a folyamatosan akadálymentes ösvényt.
A Starbucks régóta igyekszik egyre befogadóbb lenni
- A Disability Advocacy Partner Network programot dolgozói számára hozta létre még 2016-ban.
- Már 8 jelbeszédet alkalmazó üzletük működik, 1. ilyen épp ez a Washingtonban működő Starbucks volt, 2018-ban.
- Innováció a merchandising területén, hogy a vak és látássérült ügyfelek navigációját és rendelését segítő Aira alkalmazáshoz ingyenes hozzáférést biztosítanak.
Ha te is szeretnéd üzleti merchandisingodat újragondolni úgy, hogy bármelyik fogyasztó azt érezze, szeretettel fogadod, fordulj tapasztalt cégünkhöz bizalommal!
(Fotó: Starbucks)