Vásárlói élmény: A kiskereskedelem és az ember kapcsolatának művészete

A fizikai boltoknak a vásárlói élmények fokozásával kell vonzóbbá válniuk a vásárlók számára, mivel az online vásárlás gyorsabb és olcsóbb. A hagyományos boltmodellek, ahol a vásárlók egyszerűen csak termékeket vásároltak, idejétmúltak. Egy európai felmérés szerint a válaszadók 75%-a változtatna vásárlási szokásain, ha a boltok élményszerűbbek lennének. A kiskereskedőknek tehát az élményt kell előtérbe helyezniük. Egy jó megoldás lehet – többek közt –, ha művészettel és szobrászattal mélyebb élményeket kínálnak, mivel ezek érzelmeket kelthetnek, és tartós emlékeket hagyhatnak a vásárlókban.

Vásárlói élmény: A kiskereskedelem és az ember kapcsolatának művészete

Tovább

Márkaaktiválás: mit hozott ki az Olimpiából a divatvilág?

Bizonyára felvonja a kedves olvasó a szemöldökét, hogy miért jövünk október elején még a 2024-es nyári olimpiával, de mindjárt elmagyarázzuk. Érdemes ugyanis még egy picit beszélnünk róla, de nem a sportteljesítményekről és az országok összecsapásáról lesz szó, nem is Imane Helif-ről és a botrányokról.  Természetesen a merchandising és márkaaktiválás szempontjából érdekes nekünk visszatekintenünk.

Márkaaktiválás a 2024-es párizsi olimpián

Tovább

A vadnyugati gótika 2024 legmenőbb boltkép trendje

Az enteriőrtervezés évente új trendeket hoz, amelyek felülírják a korábbiakat. Idén a Pinterest szerint az Americana Chic és a Western Gothic stílusok reneszánszukat élik, és már a szállodákban, otthonokban és boltképekben is megjelennek.

A vadnyugati gótika 2024 legmenőbb boltkép trendje

Tovább

Egyedi boltkép: miért pont ufó csapódott ebbe a boltba?

Az új-mexikói Roswell városa egy 1947-es, állítólagos UFO-baleset helyszíneként szerzett magának ismertséget. Komoly turistaforgalommal rendelkezik, mivel a Nemzetközi UFO Múzeum és Kutatóközpont kiállítási panelekkel és könyvtárral is várja a repülő csészealjak és idegen lények világára fogékony látogatókat. – írja a városról a Google. Tehát mondhatjuk, hogy Roswell-ben járva megkerülhetetlen az UFO-téma. Erre kapcsolódott rá egy helyi üzlet boltképe tervezésekor. Mutatjuk, hogy hogyan.

Ufós boltkép a roswelli Bealls Store-ba

Tovább

Egyre nagyobb a kiskereskedők vesztesége a bolti lopások miatt

A kiskereskedők 45%-a döntött úgy az USA-ban az elmúlt 2 évben, hogy a bolti lopások hatására csökkenti a nyitvatartási időt, 30%-a pedig a készleteket is, az üzletek 28%-a pedig egyenesen lehúzta a rolót. Nem kis kihívás a boltokban tehát, hogy meredeken emelkedik a szervezett kiskereskedelmi bűnözés mértéke.

Robotok szűrik ki a bolti lopást és a tolvajokat

Tovább

A Babylist újraértelmezte bababolti merchandisingját

A Babylist sikeresen áttervezte bababoltja modelljét, és a hagyományos kiskereskedelem kihívásaiban is lehetőségeket fedezett fel. Az alapító-vezérigazgató célja nem kisebb, mint vonzó termékek és innovatív ötletek segítségével új lendületet vinni a babatermékek piacára. Érdemes tüzetesen megnézni ezt a bababolti merchandising ötletet, minden kiskereskedő inspirálódhat belőle.

Innovatív merchandising a Babylist üzletében

Tovább

Vegán szupermarket nyílt Berlinben

Németország vezető szerepet tölt be a húsmentes táplálkozás terén, magas a vegetáriánusok, vegánok és flexitáriánusok aránya, és jelentős támogatást kapnak az alternatív élelmiszerek fejlesztői. Nincs tehát sok csodálkoznivaló azon, hogy egy teljesen vegán szupermarket épp a német fővárosban nyitotta meg kapuit.

Németországban teljesen vegán szupermarket nyílt

Tovább

Kannabisz-értékesítési merchandising újító szellemben

Számos kannabisz-értékesítő weboldal szívesen hívja magát “gyógyszertárnak”, hogy hangsúlyozza az orvosi marihuána fontosságát. A Joyleaf azonban Roselle-ben, New Jersey-ben nem ezt a megközelítést követi. Itt inkább a szupermarketek elrendezése és árukkínálata ihlette az üzlet kialakítását. Ez talán nem meglepő, ha tekintetbe vesszük a céget alapító Jason Ackerman előéletét, aki a Fresh Direct online élelmiszerbolt alapítója és vezetője volt éveken át. A kannabisz-értékesítési merchandising területe még gyerekcipőben jár az Egyesült Államokban, de a Joyleaf egy jó példát mutat a fejlődésre.

Kannabisz-értékesítési merchandising női hangulatban

Tovább

Mesterséges intelligencia a kiskereskedelem szolgálatában

Milyen merchandising technológiák elégítik ki a mesterséges intelligencia használatán akklimatizálódott vásárlókat? A közeljövő kiskereskedelmi trendjeire erőteljes hatással lehet majd ez a kérdés. Felmérések igazolják, hogy a fogyasztók egyre gyakrabban veszik igénybe az AI-eszközöket a vásárlásaik során is.

Mesterséges intelligencia a kiskereskedelem szolgálatában

Tovább