Különleges merchandising: új karácsonyi italt alkotott az AI és egy Fülöp-szigeteki kávézó

A generatív mesterséges intelligencia felrázza a termékfejlesztést. A technológia még a legkisebb márkákat is olyan kutatási és fejlesztési eszközökkel látja el, amelyek egykor a legnagyobb vállalatok kiváltságai voltak. A technológia lehetővé teszi számukra, hogy olyan megoldásokkal lepjék meg vásárlóikat, amelyek maguktól eszükbe sem jutottak volna. Ezzel pedig egyértelműen a vásárlói élmények eddig is színes tárházát bővítik, és hamarosan remek és különleges merchandising megoldásokat láthatunk.

AI alkotta kávé a vásárlói élmény fokozására

Tovább

Készen állsz a 2025 évi kiskereskedelmi trendekre?

Ebben az évben négy, az üzlet világát alapvetően alakító trend lesz az irányadó a kiskerekedelem világában. Ha kíváncsi vagy a 2025 évi kiskereskedelmi trendekre, megmutatjuk, mit is jelentenek ezek, és milyen kiváló példákat láthatunk már megvalósulni a kiskereskedelem, marketing, merchandising és az üzleti szektor területén!

2025 évi kiskereskedelmi trendek

Tovább

Top 5 élelmiszerhulladék-csökkentési stratégia

Az élelmiszerboltok egyre inkább prioritásként kezelik az élelmiszerhulladék-csökkentés gondolatát. Az erre irányuló kezdeményezéseknek nem kell rendkívül költségesnek vagy bonyolultnak lenniük, de hatékony módjai a márka hírnevének és a vásárlók hűségének növelésére.

5 jó példa élelmiszerhulladék-csökkentési stratégiára: élelmiszermaradékkal feldobott szeszes italok

Tovább

Vásárlói élmény: A kiskereskedelem és az ember kapcsolatának művészete

A fizikai boltoknak a vásárlói élmények fokozásával kell vonzóbbá válniuk a vásárlók számára, mivel az online vásárlás gyorsabb és olcsóbb. A hagyományos boltmodellek, ahol a vásárlók egyszerűen csak termékeket vásároltak, idejétmúltak. Egy európai felmérés szerint a válaszadók 75%-a változtatna vásárlási szokásain, ha a boltok élményszerűbbek lennének. A kiskereskedőknek tehát az élményt kell előtérbe helyezniük. Egy jó megoldás lehet – többek közt –, ha művészettel és szobrászattal mélyebb élményeket kínálnak, mivel ezek érzelmeket kelthetnek, és tartós emlékeket hagyhatnak a vásárlókban.

Vásárlói élmény: A kiskereskedelem és az ember kapcsolatának művészete

Tovább

Márkaaktiválás: mit hozott ki az Olimpiából a divatvilág?

Bizonyára felvonja a kedves olvasó a szemöldökét, hogy miért jövünk október elején még a 2024-es nyári olimpiával, de mindjárt elmagyarázzuk. Érdemes ugyanis még egy picit beszélnünk róla, de nem a sportteljesítményekről és az országok összecsapásáról lesz szó, nem is Imane Helif-ről és a botrányokról.  Természetesen a merchandising és márkaaktiválás szempontjából érdekes nekünk visszatekintenünk.

Márkaaktiválás a 2024-es párizsi olimpián

Tovább

A vadnyugati gótika 2024 legmenőbb boltkép trendje

Az enteriőrtervezés évente új trendeket hoz, amelyek felülírják a korábbiakat. Idén a Pinterest szerint az Americana Chic és a Western Gothic stílusok reneszánszukat élik, és már a szállodákban, otthonokban és boltképekben is megjelennek.

A vadnyugati gótika 2024 legmenőbb boltkép trendje

Tovább

Egyedi boltkép: miért pont ufó csapódott ebbe a boltba?

Az új-mexikói Roswell városa egy 1947-es, állítólagos UFO-baleset helyszíneként szerzett magának ismertséget. Komoly turistaforgalommal rendelkezik, mivel a Nemzetközi UFO Múzeum és Kutatóközpont kiállítási panelekkel és könyvtárral is várja a repülő csészealjak és idegen lények világára fogékony látogatókat. – írja a városról a Google. Tehát mondhatjuk, hogy Roswell-ben járva megkerülhetetlen az UFO-téma. Erre kapcsolódott rá egy helyi üzlet boltképe tervezésekor. Mutatjuk, hogy hogyan.

Ufós boltkép a roswelli Bealls Store-ba

Tovább

Egyre nagyobb a kiskereskedők vesztesége a bolti lopások miatt

A kiskereskedők 45%-a döntött úgy az USA-ban az elmúlt 2 évben, hogy a bolti lopások hatására csökkenti a nyitvatartási időt, 30%-a pedig a készleteket is, az üzletek 28%-a pedig egyenesen lehúzta a rolót. Nem kis kihívás a boltokban tehát, hogy meredeken emelkedik a szervezett kiskereskedelmi bűnözés mértéke.

Robotok szűrik ki a bolti lopást és a tolvajokat

Tovább

A Babylist újraértelmezte bababolti merchandisingját

A Babylist sikeresen áttervezte bababoltja modelljét, és a hagyományos kiskereskedelem kihívásaiban is lehetőségeket fedezett fel. Az alapító-vezérigazgató célja nem kisebb, mint vonzó termékek és innovatív ötletek segítségével új lendületet vinni a babatermékek piacára. Érdemes tüzetesen megnézni ezt a bababolti merchandising ötletet, minden kiskereskedő inspirálódhat belőle.

Innovatív merchandising a Babylist üzletében

Tovább