Van az az üzlet, ami minden érintett szereplő számára győztes-győztes játszmát eredményez. Kellő nyitottsággal és fogékonysággal könnyen felismerhetők ezek a réspiacok, avagy részpiaci szereplők. Ilyen biznisz lehetőséget rejt a Mio applikáció, amely az ázsiai kisvárosokban és vidéki régiókban élő nők számára teremt kiváló megélhetést. A jutalékos kiskereskedelmi rendszer újragondolásával létrejött innováció egy régóta működő üzleti modell réspiaci újragombolása.
Járt utat járatlanért…
A jutalékra épülő motivációs rendszer nem újkeletű a kiskereskedelemben, ezt jól tudjuk. Ugyanakkor érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy fel tudunk-e fedezni olyan új területeket, ahol a régóta működő modell új perspektívát jelenthet egy-egy célcsoport számára.
A vietnami székhelyű Mio applikáció elsősorban a 20-30 éves nőket szólítja meg, akik a közösségi média aktivitásuknak köszönhetően igen hatékonyan tudnak élni a csoportos vásárlás jutalékos előnyeivel. Ezek a – munkalehetőségek terén kevésbé frekventált helyen élő – nők az alkalmazás segítségével lehetőséget kapnak, hogy előzetes befektetés nélkül jussanak jelentős bevételhez.
Jutalékból megélhetés
A Mio-ra épülő mikrovállalkozások lényege, hogy partnerként regisztrálnak a közösségi kereskedelmi platformra, és kisebb-nagyobb csapatot maguk köré gyűjtve a csoport tagjai kedvezményesen vásárolhatják meg a termékeket. A csapat koordinátora mindeközben jutalékot kap a megrendelések után, ezzel növelve a bevételét. Az intelligens e-kereskedelmi platform ezáltal ázsiai nők ezrei számára teszi lehetővé az anyagi stabilitást és függetlenséget.
Az alkalmazás sikerét igazolják a számok is
A Mio 2020-as indulása óta mintegy 4 ezer partner csatlakozott a hálózathoz. A csapatok közel 12 ezer megrendelést adtak fel, ami a 10%-os jutaléknak köszönhetően havonta átlagosan 88 ezer forintos jövedelemkiegészítést jelent a csoportokat koordináló partnerek számára.