- LESZÁMOLÁS A ROSSZ KÖZÉRZETTEL
Az ázsiai fogyasztók már a boldogságot is keresik
A több évtizedes gazdasági növekedést követően egyre több ázsiai fogyasztó dönt úgy, hogy mostantól nem elsősorban az anyagi jólétre koncentrál majd. Ugyanis a gazdasági növekedésnek megvannak a negatív következményei is. A nagy fejlődéssel járó nyomás jelei egyre-másra megmutatkoznak: az ázsiai dolgozók túlhajszoltak, mentális problémáik vannak, apatikusak és egyéb problémákkal is küzdenek. 2019-ben sok olyan ázsiai, aki elégedett az anyagi helyzetével, elkezd a saját boldogságára koncentrálni és jól akarja érezni magát a bőrében.
Például a japán kormány arra bátorítja a vállalatokat, hogy adják ki a hétfő délelőttöket szabadságnak. Dél-Koreában pedig a vállalatok hamarabb kikapcsolják a számítógépeket, így harcolva a túlmunka ellen.
Eközben a különböző márkák együttműködése pedig a kínai fiatalok életminőségét javítja. A kínai étel házhozszállítással foglalkozó vállalat, az Ele.me a Bilibili nevű szórakoztató és számítógépes játék weboldallal állt össze. Olyan ajánlattal rukkoltak elő a számítógépes játékokat és az animéket kedvelő fiatalok számára, amely szerint mindkét platformon tagok lehetnek már havi 3,65 amerikai dollár befizetésével, és nagy kedvezményeket kapnak az étel kiszállítás árából, valamint korlátlan mennyiségben nézhetnek animéket online.
A kínai Dinglan Experimental Middle School nevű iskola kiterjesztette a „boldogabb élet” kezdeményezését az iskolában dolgozó összes tanárra. Az intézmény azt javasolja nekik, hogy vegyenek ki havonta kétszer fél nap szabadságot, és töltsék ezt az időt a családjukkal. Az iskola igazgatója elmondta, hogy a cél a tanárokra nehezedő nyomás csökkentése, hiszen ha a tanárok boldogok, akkor a diákok is azok lesznek.
- K-KERESKEDELEM
A kínai kereskedők offline és online is a legjobbat kívánják nyújtani
2019-ben a kínai márkák olyan modellt kezdenek el alkalmazni, amely hasznosítja a mesterséges intelligenciában, a nagy mennyiségben rendelkezésre álló fogyasztói adatban és a bolti technológiákban rejlő lehetőségeket, annak érdekében, hogy hatékonyabb, célzottabb és zökkenőmentesebb offline vásárlási élményt nyújtsanak a fogyasztóknak.
2017-ben a kínai e-kereskedelem eladásai háromszor gyorsabban növekedtek, mint a hagyományos boltok értékesítése. Azonban az offline kereskedelem még mindig az eladások 80%-kát produkálja, ezért az olyan e-kereskedők, mint az Alibaba és a JD a fizikai boltjaik radikális átalakításával próbálják országosan növelni eladásaikat.
A kínai e-kereskedő JD először nyitott JD.ID X-Mart eladó nélküli boltot külföldön, mégpedig Jakartában. A bolt mesterséges intelligencia, képfelismerés, RFID és arcfelismerés technológiák segítségével követi a vásárlók útját az üzletben. Az X-Mart kozmetikumokat, FMCG termékeket és divatárut kínál, amelyeket a vásárlók egy eladó nélküli, automata kasszarendszer használatával vásárolhatnak meg.
A Hung Fook Tong olyan italos kioszkokat állított fel, amelyek mesterséges intelligencia használatával képesek beazonosítani, melyik lehet a vevő kedvenc teája. Az automaták kamerák segítségével valós időben elemzik a vásárló korát és nemét, és létrehoznak egy profilt, amelynek segítségével személyre szabott ajánlatokat tehetnek azoknak, akik gyógyteát szeretnének vásárolni.
- AKADÁLYMENTES ÁZSIA
2019-től kezdve már nem lehet figyelmen kívül hagyni a fogyatékkal élők igényeit.
Ázsiában él messze a legtöbb fogyatékos ember a világon és ez a szám növekvőben van. Ezzel párhuzamosan egyre magasabbak az elvárások a marginalizált csoportokkal való igazságos bánásmód területén, illetve az is a változásokat jelzi, hogy 2018-ban megrendezték az Ázsiai Parasport Játékokat, valamint hamarosan ezen a kontinensen kerül sor a Paralimpiára is. 2019-ben már a márkák sem tehetik meg, hogy nem figyelnek oda a fogyatékkal élőkre.
Egy tokiói kávézó elkezdte tesztelni olyan robotok használatát, amelyeket mozgássérült emberek távirányítanak tablet illetve számítógép segítségével. A Dawn ver.ß nevű kávéházban robotpincérek veszik fel a rendelést, robotok hozzák ki az ennivalót és az italokat, és a vendégek kérdéseire is ők válaszolnak.
Az Alibaba kifejlesztett egy okos szilikon eszközt, amelynek segítségével a vakok is használhatnak okostelefont. A lapot rá kell helyezni az okostelefon képernyőjére, és a felhasználó a rajta található három gomb megnyomásával olyan parancsikonokhoz jut, mint például a „menj vissza”, illetve „elküldés”. A gombok funkciója változtatható, attól függően, hogy melyik applikációt használják, és a szilikon képernyő azt is lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy írott szöveget hanggá alakítva meghallgassanak.
- NEM MENŐ AZ EGYSZER HASZNÁLATOS
Az ázsiai fogyasztók felismerték az egyszer használatos termékek okozta problémákat
2018 volt az az év, amikor a fenntartható fejlődés témája végre megkapta a kellő figyelmet Ázsiában, köszönhetően a rengeteg hulladékkal kapcsolatos hírnek, valamint annak, hogy hulladékmentes kereskedelmi koncepciók jelentek meg a régióban. 2019-ben a környezetvédelmi szempontból felvilágosult fogyasztók örömmel látják az olyan márkákat, amelyek arra tanítják, bátorítják és ösztönzik őket, hogy hagyjanak fel az általuk régóta folytatott egyszer-használatos életmóddal.
Az óceánokban található műanyag hulladék 60%-a 6 ázsiai országból származik.
Miután Kína bejelentette, hogy 2018 januárjától nem importál többé hulladékot, a világ országai vigyázó tekintetüket Délkelet-Ázsiára vetették, hogy valamilyen alternatív megoldást találjanak a problémára.
A világ legnagyobb vállalatai közül az Unilever, a P&G, a Coca-Cola, a PepsiCo és a Danone összefogtak, és 90 millió amerikai dollárt fektettek egy olyan alapba, amely megpróbál megoldást találni az Ázsiát elárasztó műanyag hulladék problémájára.
Thaiföldön a 7-Eleven üzletlánc tagsági kártyájával rendelkezők minden alkalommal10 pontot kapnak, amikor a saját szatyrukat használják bevásárláskor. A pontokat későbbi fizetésre használhatják, 50 pont 1 thai bahtot ér (kb. 0.30 amerikai dollár). Amikor egy vásárló nemet mond a műanyag szatyor használatára, a vállalat orvosi berendezést adományoz egy kórháznak.
A kínai Ele.me ehető evőpálcikákat dobott piacra, kiváltva ezzel az étel kiszállítással foglalkozó szolgáltatás által korábban használatos eldobható verziót. Az ehető evőpálcikák lisztből, vajból, cukorból és tejből készülnek, és három ízben elérhetők: zöld tea, búza és lila édesburgonya. Az evőeszközöket meg lehet enni, de ha kidobják őket, akkor egy héten belül lebomlanak.
- E-FELELŐSSÉG
Tech-márkák és fogyasztók döbbentek rá az E-FELELŐSSÉG fontosságára
Ázsia-szerte nemrégiben több olyan botrány is kipattant, amely adatokkal való visszaéléssel, álhírekkel, vagy még ennél is veszélyesebb dolgokkal volt kapcsolatos. Ezek miatt 2019-ben az ázsiai fogyasztók olyan megoldásokat keresnek, amelyek nagyobb biztonságot és nyugalmat garantálnak számukra a digitális térben.
2000 óta az ázsiai internet használók száma 1704%-kal nőtt.
A SwipeCrypto egy olyan blockchain piactér, ahol azért kapnak pénzt a felhasználók, hogy megosztják személyes adataikat és internetezési szokásaikat különféle vállalatokkal. A felhasználók kiválaszthatják, hogy milyen típusú valós idejű adatokat osztanak meg, és a SWIPE partner vállalatai Ethereum virtuális pénzzel fizetnek érte. Az összes információt kódolják, így a felhasználók identitása nem elérhető az adataikkal esetlegesen visszaélni kívánó vállalkozások számára.
A WhatsApp együttműködésbe kezdett a Reliance Jioval, amelynek célja felhívni az emberek figyelmét az álhírek veszélyeire. Az ikonikus zöld WhatsApp teherautó 10 városba látogatott el, hogy ott 5 színész rövid, humoros előadások segítségével mutassa be, hogyan vezethet az álhírek online terjesztése fizikai erőszakhoz. A vállalat korábban már finanszírozott kutatásokat a témában, egész oldalas hirdetéseket adott fel napilapokban, többnyelvű rádiós kampányt valósított meg és korlátozta a továbbított üzenetek terjedését a platformon.