Újragondolta a merchandisingot a McDonald’s és megnyitotta első automatizált éttermét Texasban. Élelmiszerfutószalag, automatizált bejelentkezés a helyszínen, applikáción keresztül vásárlás – mi kell még?
Az amerikai, de világszerte elterjedt gyorsétterem lánc gondolt egy nagyot, és a vásárlók változó szokásait lekövetve automatizált éttermet nyitott, egyelőre kísérleti jelleggel. A megvalósításra az UXUS tervezőstúdiót kérte fel, amellyel már amúgy is régóta együtt dolgoztak. A tesztétterem több új funkcióval is előrukkol. Célja pedig a digitális ügyfeleknek kényelmi szolgáltatásokat nyújtani a Drive Thru átvételi lehetőséggel.
Merchandising újítás: várakozás nélküli rendelésátvétel
A Drive Thru tulajdonképpen már a nevével is sugallja, hogy csak keresztül kell hajtanod a McDonald’s területén, és már meg is kaptad a rendelésedet. Az előzetesen applikáción keresztül leadott rendeléseket egy külön erre a célra fenntartott sávon át megközelíthető ablaknál tudják az autósok átvenni, kihagyva a sorban állást. Az étel- és italrendelésüket egy szállítószalagról vehetik el, és a fizetés is minden bizonnyal digitálisan zajlik.
A gyorsétteremlánc globális tervezésért és étteremfejlesztésért felelős igazgatója úgy nyilatkozott, hogy az ételszállító futároknak egy külön helyiséget és parkolóhelyeket is kialakítottak, így egyszerűsítve a munkájukat. De a fejlesztés nem titkolt célja az is, hogy kevesebbet zavarják egymást a futárok, a személyzet és a fogyasztó vendégek.
Készpénzt is elfogadnak az új kioszkok
A fejlesztések azonban itt nem állnak meg. Az applikáció felhasználói számára zökkenőmentes vásárlói élményt biztosítanak a megrendeléstől egészen az étel és ital átvételéig. A gyors átvételt biztosító autós sáv mellett rendelésátvételi polcok és önkiszolgáló kioszkok is kerülnek az étterembe. Az utóbbiak újítása, hogy hitelkártyán kívül készpént is elfogadnak.
Az innovációnak köszönhetően az éttermi dolgozók már akkor össze tudják készíteni a rendeléseket, amikor a fogyasztók az étterem közelébe érnek. Az étterembe vagy mellé érkezéskor pedig egy automatizált bejelentkezés történik, amely után a vásárlók át is vehetik a megrendelésüket. Az étel-ital kiadását könnyítő szállítószalag és az új konyhai forma is a kiszolgálás egyszerűsítésére törekszik. A beérkező rendelések kezelésének több féle módja áll rendelkezésre, így minden fogyasztó megtalálja a számára szimpatikusat.
A belsőépítészet és a homlokzattervezés tekintetében, és a tervezés minden komponensében szorosan együttműködött a McDonald’s csapata az UXUS CCO céggel. A tervezés pedig olyan apró érintkezési pontokra is kiterjedt, mint pl. az okos grafikus jelek és az intuitív útkereső, amelyekkel egyedi élményt és pozitív életérzést kívánnak kelteni a vásárlókban. A már megszokott és jól felismerhető McDonald’s-os arany boltívek a homlokzati dizájn részei maradtak, de modern külsőt kapott az épület.
Ha azt gondolod, hogy ez az újítás a hagyományos McDonald’s üzletek személyzetéhez képest kevesebb dolgozót igényel, akkor tévedsz. A tesztelési időszak azt igazolja, hogy hasonló létszámra van szükség az új formátum működtetéséhez, az ügyfélélmény viszont erősebb. Az étteremlánc tervei szerint a következő lépés az új koncepciók és technológiák tesztelése és tanulása lesz, a cél pedig mindvégig a fogyasztók digitális vásárlási élményének javítása. A koncepcióként létrehozott texasi étterem egyelőre egyedülálló és tesztüzemben működik, de később részben vagy egészben világszerte elterjedhet.
Szeretnéd te is kiaknázni a termékedbe és márkádban rejlő lehetőségeket? Polcszerviz, trade marketing és számos más szolgáltatásunkkal állunk szíves rendelkezésedre. Keress minket bizalommal!