Elérkezett a kannabisz forradalom a kiskereskedelemben. A gyanús, illegális fűboltok és unalmas gyógyszerelosztók korának egyszer s mindenkorra vége. A kannabisz vásárlás mostantól már világos és szellős, természet inspirálta terekben, művészi-indusztriál hangulatú üzletekben vagy lenyűgözően elegáns boltokban is lehetséges. Amerika egyes államaiban ugyanis 3-4 éve legális a kannabisz rekreációs célú kereskedelme, épp a termék piaci újrapozícionálása zajlik.

A 2017-ben alapított STIIIZY az egyik leggyorsabban növekvő kannabisz márka a világon. A kreatív zseni, társalapító és ügyvezető igazgató James Kim egy háborús veterán, aki azt tapasztalta, hogy a kannabisz jobb megoldás a poszttraumás stressz betegség (PTSD) kezelésére, mint az a rengeteg gyógyszer, amit felírtak neki. Kitartó kutató- és fejlesztőmunkával olyan formulákat alkotott meg, amelyet ő és barátai élvezetesnek találtak. Ezek után megalapította a STIIIZY-t, amely minden egyesít, amit Kim meg szeretett volna valósítani.

A kannabisz piacot valósággal elárasztják a különféle termékek és szolgáltatások, a fogyasztók pedig olyan cégekre vadásznak, amelyek igazi értéket kínálnak számukra. A STIIIZY egyik nagy előnye, hogy vertikális integrációjának köszönhetően képes kontrollálni a saját ellátási láncát. De azért a vállalat tisztában van vele, hogy jelen pillanatban az iparág legfontosabb részei azok, ahol márkaépítésre van lehetőség – mint például a kiskereskedelem.
A Los Angeles központjában található üzlet legfőbb célja az volt, hogy a márka kapjon egy látható arcot.
A hitelesség és otthonosság érdekében felidézték a vevők számára az orvosi marihuána korszakát. Az alapítók és a leglelkesebb STIIIZY rajongók már a 64-es sz. Törvényjavaslat [Törvény a nagykorúak marihuána használatáról, annak ellenőrzéséről és szabályozásáról] előtt komolyan kötődtek a kannabiszhoz és annak nagykorúak számára történő legalizálásához. Megtapasztalták, milyen elmenni a legközelebbi plázába, ahol belépve a sötétített üvegű gyógyszerelosztóba igazolniuk kellett a személyazonosságukat és fel kellett mutatniuk orvosi kártyájukat, mielőtt a számos ajtón áthaladva megkapták a kannabiszukat. Az üzlet designja ezt az élmény kívánta felidézni.

A márka „Hatás, inspiráció és innováció” szlogenje vezérelte a tervezési folyamat minden aspektusát, az építészeti megoldásoktól kezdve a díszítésen át a vevők bolton belüli mozgásáig.
Ugyan a zászlóshajó üzlet közvetlenül a város művésznegyede mellett található, mégis egy kicsit nyers, egyfajta ipari hangulatot áraszt. Pont, mint az igazi orvosi marihuána elosztókban, a vásárlók egy váróterembe érkeznek. A STIIIZY ezt a pillanatot egy valódi képzőművészeti galériához hasonlatos élménnyé alakította át. Ez a letisztult, nyugis helyiség több mint egy váróterem, a vevők kellemesen tölthetik el itt az idejüket, fényképeket készíthetnek – olyan hely ez, ahol jó lenni és jó különféle dolgokat kipróbálni.
Amikor a vendég készen áll arra, hogy vásárló üzemmódra váltson, akkor egy LED-ekkel megvilágított alagúton kell keresztülmennie, ahol különféle képeket vetítenek a falakra – ez egy meghatározó pillanat, mert ekkor hagyja el a külső világot és lép be a STIIIZY titkos szentélyébe. A 4K kivetítő és fényvisszaverő festék használatának köszönhetően a kaleidoszkóp-vetítés nem mindennapi élményt nyújt. Márkaüzeneteket megjelenítő képernyők, egy STIIIZY vaporizátor akkumulátor-gravírozó állomás és a helyszín által inspirált zenei lejátszási lista teszik az élményt még teljesebbé.

A bevásárló pultok mini elosztóként funkcionálnak, mindegyikben ugyanazok a kannabisz törzsek, olajak, élelmiszerek és vaporizátorok kaphatók. Több mint 55 prémium és gazdaságos márka, illetve akár négy eladó áll pultonként a vásárlók rendelkezésére, így a tapasztalt fogyasztók és az első alkalommal betérők is a saját tempójukban vásárolhatnak.
További érdekesség még a tompított fénnyel megvilágított számos kerek ablak. Ezek mögött egy valódi kannabisz ültetvény húzódik. A design felcsigázza a vásárlók képzeletét, sokak számára először enged bepillantást egy komolyabb volumenű kannabisz-termesztésbe.

A vállalat célja, hogy 2020 végéig legalább kilenc üzletet nyisson.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük