2017 őszén a Nordstorm amerikai áruházlánc új üzletet nyitott a kaliforniai West Hollywoodban: nincsenek is benne megvásárolható ruhák. Ehelyett a vevők manikűröztethetnek, stylistokkal, tanácsadókkal beszélgethetnek a divatról. Ha meg akar venni az ember valamit, akkor még aznap meghozzák a boltba/házhoz szállítják.

Ugyan elsőre kissé furának tűnhet ez a koncepció, mégis jó eséllyel bepillantást enged abba, hogy számos üzlet hamarosan hogyan fog működni. Progresszívan gondolkodó kereskedelmi szakértők szerint az elkövetkező tíz évben a fizikai vásárlás aktusa két nagyon fontos átalakuláson megy majd keresztül. Az egyik az lesz, hogy a vásárlás új termékek és szolgáltatások kipróbálásának szórakoztató élményévé válik majd, nem pedig folyamatosan ismétlődő, rutinszerű beszerzés vagy a megrendelt áruk hazavitele lesz. A másik dolog pedig, hogy megszűnik majd minden olyan nyűg, ami megszüntethető – a hosszú sorban állás a vevőszolgálatnál, a frusztráló kutatás olyan árucikkek után, amelyek már elfogytak, stb.

Szemmel fizetés

Mindenki készüljön fel arra, hogy búcsút mond a fizetéskor történő hosszú sorban állásnak és valószínűleg soha többé nem lesz szükség készpénzre, bankkártyákra, sőt, mobiltárcára és okostelefonra sem. Az olyan kísérletek, mint a Seattle-i Amazon Go üzlet pontosan mutatják, hogy merre tartunk: drámai sebességgel nő a vásárlási kényelem és a fizetés már nem sorban állással történik, mint régen, hanem egy virtuális bevásárlókocsi segítségével.

Úgy 10 év múlva a boltok képesek lesznek arra, hogy a vásárló retináinak szkennelése segítségével vagy hüvelykujja lenyomatával történjen a fizetés.

Sőt, az autó lesz a pénztárca amikor a fogyasztó legközelebb behajt a drive-in italüzletbe vagy gyorsétterembe. A vásárló gépjárműve tulajdonképpen bankkártyává alakul át. Előzetes autentikáción megy majd keresztül és a fizetés automatikusan megtörténik, amikor a vevő behajt a drive-in üzletbe. Attól függően, hogy hogyan fejlődik a vezető nélküli autó technológia, az is lehet, hogy nem is kell majd ott ülni a volán mögött, amikor a tranzakció megtörténik.

Szeressük azokat is, akik utálnak vásárolni

Úgynevezett férj-fülkéket alakítottak ki egy kínai bevásárlóközpontban, ahol az unatkozó férfiak számítógépes játékokat játszva lazulhatnak egy üvegkalitkában, ahelyett hogy szenvedve mennének egyik ruhaboltból a másikba a feleségükkel vagy barátnőjükkel.

A jövőben nagy eséllyel egyre több esemény és nem vásárlással kapcsolatos dolog készteti majd a vásárlást utálókat is arra, hogy felbukkanjanak a bevásárlóközpontokban.

 

Válasz

Your email address will not be published. Required fields are marked *
Ezt használhatjuk HTML címkeként vagy attribútumként: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>